dinsdag 22 januari 2013

Doet ze het of doet ze het niet...

Ja hoor, ze doet 't ! Er zijn een paar vintage stoffen (wel gecombineerd met stoffen van Amy Butler en Art Gallery) opgeofferd voor een rond kussen/poefje.
 
Eigenlijk had er een (stof)knoop bovenop gemoeten en dan helemaal met draad doorgestoken naar de achterkant. Maar omdat het gat bij de punten wat groot was heb ik het anders opgelost. Ik vind het wel grappig zo met de bloem en lederen knoop uit mijn moeders knopendoos.. Dit kussen verdient nog niet de schoonheidsprijs. Sommige dingen zou ik anders doen. Het begon er al mee dat de maten van het patroon niet echt lekker klopten omgerekend van inches naar cm waardoor de zijrand te kort bleek (en ik had het écht goed nagerekend). Ik moest de boven- en onderkant dus een beetje rimpelen en eerlijk gezegd vind ik dat niet heel mooi. En de kleuren zijn ook wat tam, maar wel lieflijk lonkend naar de lente, dat dan weer wel. Ach, de volgende zal vast perfect zijn.. en zo rommelen we maar wat aan.
 
xxx
 
p.s. mocht je het kussentje ook willen maken, hier vind je het patroon van de sprocket pillows.

36 opmerkingen:

  1. Heel uniek en origineel met al die verschillende stofjes!
    Nog een gezellige en knusse namiddag,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het er wel mooi uitzien hoor. Lief kussentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik doe het je niet na hoor! En wat knap dat je de schaar hebt weten te zetten in je vintage stofjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meid wat mooi!!!!!
    Je stofjes komen prachtig uit.
    Groetjes Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tjonge jonge wat ben jij veelzijdig zeg !! de complimenten ik vind het mooi en knap !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is toch een pracht van een kussen geworden, wat zeur je nu toch. Zo very vintage met die frulletjes bovenop en die lederen knoop, mooi! Je durft nogal om zomaar de schaar in je stofjes te zetten.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW .... en dan zegt ze rustig dat de volgende perfect zal zijn ;-)

    Nou Moos vindt deze al perfect ........ WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi en lekker vrolijk, alvast een beetje voorjaar in je huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niks mis mee.. sterker nog... Het is gewoon een supergaaf kussentje!!

    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een snoezig kussentje! De kleuren zijn heel mooi bij elkaar en ik vind het al knap dat je al die lapjes mooi aan elkaar genaaid hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi syl....niet zo streng voor jezelf zijn!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. knap Syl, goe bezig!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind dat je dit niet echt 'opgeofferd' kunt noemen. Ik vind het gewoon heel goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. nou sylvia ik ben APE trots op je, doe het je niet na en ik vind hem kei en kei gaaf

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik met het handelsmerk scheef en bont vind m grandioos! Wat knap en wat een schatje....laat de lente inderdaad maar komen....lekker op je poef in het lentezonnetje whoeiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind 'm hartstikke goed gelukt, toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi, wat een enig kussentje zeg leuk gedaan hoor!

    ben benieuwd wat je nog meer voor creatiefs gaat maken. gr Ell

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo die is gaaf!! Super stofjes natuurlijk :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super leuk de stofjes zo bij elkaar! En mooi die oude knoop zo bovenop!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi kussen met ik ook eens maken
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Stoer dat je in je verzameling vintage stoffen bent gaan knippen! En wat een tof kussen zeg! Ik vind hem juist heel mooi zo. Inderdaad een beetje lente-achtig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zou toch hoog scoren in de schoonheidswedstrijd hoor! Heel leuk gedaan! Ik worstel ook altijd met die inch-omrekeningen :-) Bedankt voor de link naar het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een ontzettende leuke DIY! Mooi resultaat. Ik ben je meteen gaan volgen. Woon zelf ook in het Zaanse.. leuk gevonden! Neem je ook een kijkje op mijn blog? Benieuwd wat je ervan vindt. fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat gezellig dat je aanschuift bij mij :-)
      Natuurlijk ga ik even op je blog kijken !

      Verwijderen
    2. Je hebt een prachtig blog, heel bijzonder en ook érg inspirerend. Natuurlijk ben ik je gaan volgen!

      Verwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...