vrijdag 29 november 2013

Goede Doelen

Goede Doelen.... er zijn veel goede doelen hè. Waaraan geef je, waaraan niet?

Ik kan er heel kort over zijn, ik geef aan het KWF en indirect aan meer goede doelen via de Postcodeloterij.
En verder moet ik op dit moment - bij gebrek aan een baan - goed nadenken hoe het maandelijks allemaal weer rondkomt. Ik ben niet zielig hoor, begrijp me niet verkeerd. Sterker nog, eigenlijk ben ik op dit moment heel erg gelukkig. Minder geld werpt je terug op jezelf, laat je nadenken over wat belangrijk is en wat niet.

Maar die goede doelen, het zijn er teveel die aan de deur komen hier. En hoe moeilijk en rottig het soms ook voelt, ik verkoop een Nee aan de deur. Omdat ik het geld (ook al is het maar een klein beetje) niet kan missen.

Ik heb érg nagedacht hoe ik dit ánders kon invullen en soms krijg je het gewoon in de schoot geworpen.

Tijdens de BlogSterrendag bij Esther in Ingen heb ik met eigen ogen kunnen zien en horen wat Stichting Tuinderij Ganzert betekent.
Het doel van Stichting Tuinderij Ganzert is om met de opbrengsten van producten, giften en donateurs (zonder subsidies dus) jongeren en volwassenen met ASS (stoornis in het autistisch spectrum) een plek binnen Tuinderij Ganzert te geven. Mensen die om welke reden dan ook verder van de arbeidsmarkt af staan, maar wel graag een vak of een oude ambacht willen leren. Mensen die zonder goede dag-invulling vereenzamen.

Zoals ik al zei.... geld heb ik niet om te geven maar ik heb wél handige handen en dus gaat o.a. dit :
in een doos richting Esther, opdat zij dit kan verkopen.
Er gaat steeds meer de doos in, ik kan niet meer stoppen :-)

Ik wens jullie een fijne dag!

xxx Syl


42 opmerkingen:

  1. Hartstikke goed en ja dan weet je ook waar je het voor doet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige dingen heb je gemaakt! Dat zal de tuinderij zeker het nodige opleveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww syl kei lief en mooi en leuk

    xxx jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super aktie van je, heel goed! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zit hier met tranen in mijn ogen......Wat ontzettend lief ik ben sprakeloos...
    Dikke knuffel ook namens de tuinders en toekomstige tuinders, XXX Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach lieverd, dat hoeft niet hoor. Een hele hoop had ik hier nog liggen omdat ik nou eenmaal graag bezig ben. En als het hier blijft liggen schiet niemand er wat mee op. Ik weet dat het goed terecht komt meis. Knufjes terug!

      Verwijderen
  6. Wow, wat goed bedacht en wat lief van je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super aktie Sil! Bij Es komt het helemaal goed terecht.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wist natuurlijk al lang dat je een toppertje was :-), maar wat onwijs lief !! Collectes geef ik altijd wel, maar ze staan soms wekelijks aan de deur met weer een ander goed doel waarvoor ze willen dat je donateur word....dat is ook gewoon niet te behappen allemaal..
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het op deze manier ook veel leuker vind om 'te geven' dan om geld te sturen, waarvan je vaak zelfs nog maar moet afwachten of het op de juiste plek terecht komt. Dit komt zéééker goed terecht!! xx.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vooral die op een na laatste zin.... dat weet je dus niet. En nu weet ik het lekker wel hihi

      Verwijderen
  9. Mooi is dat! Ik denk zoals jij. Ik heb net 60 knuffels weggegeven aan het Poekie project. (staat nu op mijn blog)

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke dingen heb je gemaakt en zo lief van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig initiatief! Fijn dat je op deze manier toch je steentje kan bijdragen! Mooie spulletjes heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super initiatief! Op deze manier geeft het ook veel meer voldoening. Zie je wel, het hoeft niet altijd iets te kosten! Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je bent een topwijfie, om het zo maar even te zeggen...
    Heerlijk en het geeft zoveel voldoening,
    meer dan die euro in de collectebus te gooien toch!

    Fijn weekend X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke spulletjes allemaal!
    Erg lief dat je dit doet!
    Ik vind het ook altijd leuk om voor het goede doel te haken. Want wat is nou leuker dan je talenten in te zetten voor iemand anders?

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hiervan weet je zeker dat het op een goede plek terecht komt! Je bent een TOPPER!!! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, als je zonder baan zit is het opletten! Maar je ziet, ook dat kan je weer omzetten in iets positiefs! Toch nog een goed doel gevonden dat je kan steunen :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super lief !
    Goede doelen, euh..indirect via de pc loterij en euh Greenpeace jaarlijks en euh VierVoeters en Artsen zonder Grenzen.
    Alle respect voor collectanten maar ik zeg nee of doe zowiezo tegenwoordig niet meer open als ik geen bezoek verwacht. Er zijn mij teveel mensen die naar binnen worden geduwd en mishandeld voor een paar euro. Ik geef wel aan de kringloopwinkel, de opbrengst daar is voor een goed doel. Esther kan je steun zeker goed gebruiken !! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk hoor, dat je niet meer open doet. Ik heb inmiddels een sticker op de deur. En de kringloop hier idd is ook een goed doel en laat ik daar nou graag komen.

      Verwijderen
  18. Leuk idee, creatief bezig zijn en dan ook nog voor een goed doel. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zit ongeveer in het zelfde schuitje ... geen werk ... dus we moeten op de kleintjes letten ... ik vind het een goed initiatief
    je creativiteit te gebruiken voor het goeie doel ... ik ga iets
    creatiefs verkopen en dan doneren aan giro 555 ...

    Fijn weekend ... groetssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je bent een lieverd, van dit goeie doel weet je zeker dat het goed terecht komt, helemaal leuk, nu maar hopen dat het goed verkocht wordt, super

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat is lief van je. Ik vind trouwens dat iedereen voor zich moet bekijken of en welke goede doelen je steunt en hoeveel je geeft. Daar hoef je je niet voor te verantwoorden of verontschuldigen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk. maar als er weer iemand voor de deur staat voelt het soms wel alsof je je moet verantwoorden waarom je niet geeft, of waarom je geen donateur wordt. vind ik best lastig. Mijneerste zin in mijn blog is ook niet als vraag bedoeld hoor, meer dat ik zelf door de bomen het bos niet meer zie.

      Verwijderen
  22. Wij hebben sinds kort een Nee sticker, daar staat op Nee, geen collectes, wij doneren op onze eigen manier. Ben je gelijk klaar, hoef je niets uit te leggen en mensen niet teleur te stellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow wat ben je toch een enorme creabea en zo divers, you rock girl! Wat maak je er een werk van, prachtige bijdrages voor een super goed doel.
    Weet je in de tijd dat ik in de bijstand zat had ik nog geld om aan goede doelen te geven, sinds ik ben gaan samenwonen trouwen is er vele malen weiniger geld. Maar het maakt je zo creatief en dan is het mooi om in de vorm van je creativiteit aan zo'n goed doel te geven. Dikke knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat lief van je dat je dit allemaal weggeeft voor een goed doel! Ik ben zelf lid bij WNF omdat ik een grote fan van dieren ben. Ook geef ik kleding weg wat ik niet meer draag. Voorlopig vind ik dat voldoende om weg te geven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat zijn die kaartjes leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lang leve de Flow maar dat had jij natuurlijk al gezien :-)

      Verwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...