zondag 27 april 2014

De buit van Koningsdag

Al vroeg gingen Laura en ik richting de vrijmarkt, gewoon om even te snuffelen.

Van tevoren was ik erop attent gemaakt dat er iemand zou gaan zitten met wolletjes, dus dat was de eerste stop natuurlijk.

Ik vulde een grote tas en maakte het jonge verkopertje heel blij.
Maar hij maakte mij natuurlijk nóg blijer, kijk maar.... heerlijk toch!

Linksboven is Beijer Koetoen ( ja echt, zo schrijf je dat) katoen/polyamide mix, pastelkleurtjes, echt mooi.
Felle zalmroze en crème rechtsboven is Scheepjes Granada katoen, het zachtere zalmroze is Aarlan cotonella, fel turquoise (niet apart op foto) Véritable Fil d'écosse wat dunner katoen.
Het donkerbruine is Lanarte Ruban (lintjesgaren).
Het wat groffere beige is Pinguin Coton Rustique. Daar heb ik 10 bollen van :-)
En het gemeleerde paarse is Orléans Nevada (acryl/mohair/wol).

Verder heb ik niets gekocht, ik moest van mezelf de spellen laten staan, ik heb er al te veel.
Maar haakkatoentjes kun je niet genoeg hebben toch!

Nu nog even bedenken wat ik allemaal ga maken, dat komt vast goed.

Gisteren voor de tv, genietende van het spektakel dat Koningsdag heet, kreeg ik een haakneiging - dat kun je zo hebben - maar ik had zin in iets anders dan de projectjes die er al liggen. Pfffft ja zeg het maar.
Ik haakte dus granny's in allerlei kleurtjes katoen die ik nog had liggen en ik kan zeggen.... het wordt leuk... sterker.... het is bijna klaar.

Vandaag ga ik wat rommelen in huis voor zover m'n rug dat toelaat en wie weet ga ik ook nog weer een beetje haken.

Fijne dag!

xxx

31 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke buit!!
    Ik heb precies het zelfde gedaan als jij, een zak vol wol gekocht. Heerlijk!
    Ben nu wel nieuwsschierig naar je projectje...
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heerlijke dag. Wat ben je goed geslaagd zeg !
    Fijne zondag verder. Groet, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bof zeg en 't is aan jou wel besteed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk al die blogs over Koningsdag! Dat kennen wij in België niet.
    Rijke buit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke bollen, daar komt vast weer wat moois uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leukkkkk, haha ik heb ook naar wolletjes lopen zoeken maar niets gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. P.s. Morgen wordt oudste 14.. Ik ben alle voorbereidingen aan het treffen voor een Zaanse zolder buffet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. joeheeeeeee, lekker!!! Ja dat kan ik ook wel weer doen als mijn oudste (over een paar weekjes) 14 wordt :-). Alvast gefeliciteerd!

      Verwijderen
  8. Wow, wat een gave buit, daar kun je lekker mee vooruit. Succes met je rommeldagje, het is er echt weer voor. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mazzel zoveel wolletjes nou aan het werk zou ik zo zeggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk al die wolletjes om te haken! Zelf haak ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het fijn is om verschillende soorten wol te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt een prachtige 'buit' gescoord ....

    Benieuwd naar het moois dat je er van gaat haken

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een geweldige buit, ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
    groetjes Ikke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij hebt je slag geslagen zo te zien, leuke buit! En nu lekker haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk! Ook voor jullie een fijne zondag...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oei, da's goed gescoord!! Leuke kleurtjes ook, zo te zien! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat heb jij een geslaagde aankoop gedaan met al die leuke gekleurde bolletjes wol en katoen, jij kan aan de slag, laat je fantasie maar werken!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. goeie buit sylvia !, ook ik heb wat rommeltjes gekocht en was er weer heel blij mee. Beterschap met je rug xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh heerlijk daar word je toch blij van hè al die wolletjes ;-))
    Ik heb niks gevonden deze ronde, ook niet goed gezocht eerlijk gezegd. Ik ga 5 mei in de herkansing!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat ben je lekker geslaagd en ook leuk voor zo'n verkoper dat ie veel verkoopt ;). Ennuh ik ben benieuwd wat er bijna af is :). Ik had voor vandaag zoveel plannen, maar ben tot nog niks gekomen. Och ja moet ook kunnen. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. altijd zo leuk op een vrijmarkt, koper blij & verkoper blij! Ik moest wel gniffelen over het woordje 'haakneiging' het lijkt zo op br......

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk. Mss een zere rug dagje invoeren en lekker even haken.
    Groet. Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb Koningsdag gemist, zat in een ander land. Op zich niet erg, mn huis is vol genoeg. Mooie vangst!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie wolletjes en garen! Ik wil ook leren breien…

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk zeg! Ik vond helaas helemaal niets op Koningsdag.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik kom geregeld kijken op uw blog en ontdek nu pas dat ik nog geen volger ben ( foei ) dus dit maar snel geregeld bij deze :-) . Leuk als je wat wolletjes op de kop getikt hebt, heb je trouwens nooit genoeg van ( lol ).
    Fijne dag nog, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik ben benieuwd wat je van de granny's aan het maken bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hahaha Haakneiging ... dat woord ga ik onthouden want ik heb daar ook héél véél last van :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...