zondag 22 juli 2012

Avonturen in Utrecht

Vrijdagmiddag begon ons grote avontuur, manlief bracht ons rond 12.00 uur naar het station in Zaandam. De Tickets waren on-line besteld en geprint dus we konden zo het perron op.
We treinen niet zoveel, maar als we het dan doen, dan wel goed hè dus we stapten in de 1e Klas.
Lekker de ruimte en heerlijk rustig. Naar Utrecht is het ongeveer 3 kwartier rijden en dat is natuurlijk prima te doen met de trein.
Vanaf het station was het een kleine 10 minuten lopen naar het Park Plaza Hotel, ik heb bij het boeken van het hotel uiteraard wel gekeken naar de locatie.. dichtbij het station maar ook het centrum op loopafstand.

Na het inchecken en het bekijken van de kamer zijn Laura en ik richting Hoog Catharijne gelopen (bij het station dus) en daar hebben we heerlijk geshopt. Het was zo grappig want Laura ontpopte zich als een personal assistant, dit is leuk voor jou mam en dit ook en kijk nou hoe mooi dat bij elkaar staat.
Met als resultaat een knettergroen colbert met mooie gekleurde sjaal én oorbellen.
Ook Laura vond leuke oorbellen bij Six... voor de knalprijs van een hele euro. Wat kleding voor zichzelf betreft heeft Laura een uitgesproken smaak, dat wil zeggen dat ze een hoop niét leuk vindt.
Laura mocht kiezen wat we gingen eten.... ze wilde voor BurgerKing gaan (haha) maar daar bleken we niet te kunnen zitten... het werd dus... u raadt het al... zucht.... de Mac. Maar heeeeee haar feestje hè ;-)

Na een ietwat onrustige nacht (ik was heeeeeeeel vaak wakker, Laura had nergens last van) hebben we genoten van een heerlijk uitgebreid ontbijt. Omdat we best vroeg waren, waren we de eerste in de ontbijtzaal. Om kwart voor 9 liepen we al buiten.... richting.... De Lappenmarkt ! Dank je wel Mariëtte dat je me er nog even op attent maakte, want daar had ik niet aan gedacht. De Lappenmarkt in Utrecht is op zaterdag van 8 tot 13 in de Breedstraat. Gewapend met plattegrond van Utrecht gingen we op zoek, Laura kan héél goed kaartlezen heb ik gemerkt, het was een aardige stiefel maar wel een leuke route en onderweg ook al veel gezien waar we later ook weer terecht kwamen.
We hebben heerlijk gesnuffeld op de markt, maar er was wel veel synthetisch spul en dat viel me toch wat tegen. Ik was eigenlijk op zoek naar tricot maar de echt mooie tricots vond ik nog best wel duur. Wel een grote stal met heeeeeeeeeeeeeeeel veel Stenzo katoentjes voor 5 euro/meter maar toch heb ik daar niets gekocht, ik wist even niet zo goed wat ik ervan moest maken, Laura gaat die stofjes echt niet meer dragen. We dreigden dus de markt af te gaan zónder stoffen maar je kunt toch niet op een lappenmarkt lopen en niets kopen ?! Dus... nog even verder gezocht en geslaagd voor 4 mooie lappen katoen. De groengeruite wordt een rokje voor mezelf (denk ik) en de zwarte met geborduurde bloemen ook of misschien krijg ik daar wel een jurkje uit (daar past mijn colbert dan weer mooi bij). Laura koos het paarse stofje en het zwarte stofje met witte stippen. De lappen zijn 1.50 x 1.40 m dus nog flink ook en 2 lappen voor 10 euro. Ik vond het niet zo gek. Het bijzondere van deze stal vond ik dat alle lappen in mooie stroken waren gevouwen en dat alles prachtig overzichtelijk op kleur lag.

Nadat we waren uitgekeken op de markt zijn we richting de Dom gelopen, met 112,32 m de hoogste kerktoren van Nederland. Dat moet je natuurlijk ook gezien hebben als je in Utrecht bent. Het beklimmen van de Dom hebben we gelaten voor wat het was, maar natuurlijk hebben we wel mooie plaatjes geschoten, o.a. ook een shot van Laura voor het gigantisch grote gedenk beeld. Utrecht is echt prachtig met mooie grachten, oude panden en natuurlijk de werven (zegmaar de terrassen aan het water.. en ook daar wonen mensen).
We hebben leuke winkels bezocht op de OudeGracht zoals Dille & Kamille, dat is een winkel waar je niet voorbij kunt lopen. We kochten daar een leuk presentje voor 'kleine' broer, een leitje met gekleurde krijtjes en een wisser, een hartjes zeepje voor Laura en ik vond een klosje rood/wit keukentouw en een pastelroze notitieboekje. Op mijn lijstje stond ook Flying Tiger, oh oh oh wat een leuks hebben ze daar.... ik kwam met een behoorlijk gevulde tas (ook daar gekocht) naar buiten, gekleurde puntenslijpertjes, magneetbordje met monstertjes (voor in de auto op vakantie), neon roze en geel touw, mooie kaarten, veel kralen en elastisch koord, een vilten hertje om zelf in elkaar te zetten, een houten haai om te beschilderen, 2 schildpadjes, een blauwe voor Laura en een paarse voor vriendin Sterre en voor papa vond Laura nog een té grappige mok met een mannetje in onderbroek. Ik heb me in die winkel echt wel een beetje in moeten houden. Maar ik ga er absoluut nog eens heen hoor (en Laura gaat mee.... natuurlijk) !
We aten een heerlijk Italiaans ijsje bij Venezia, Laura koos voor aardbei en chocola en ik voor stracciatella en citroen. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik gewone citroen wilde of citroen met basilicum. Dat laatste klonk me niet echt verleidelijk in de horen dus ik koos voor gewoon (doe maar gewoon..). De verkoopster bood me een hapje aan van citroen/basilicum ... oooooh hemel.... niks niet lekker. Het was de eerste keer dat ze dat hoorde vertelde ze. Basilicum vind ik heeeeeeeeerlijk, maar dan wel door de pasta graag ;-) We hebben op een bankje genoten van het ijsje en van de mensen om ons heen, leuk hoor mensen kijken !

Weet je wat ik zo leuk vind..... Laura is een héél tevreden kind, ze zeurt nooit, ze vraagt niet... maar ze keek wél steeds naar de rondvaartboten.
Dus na de plaspauze in De Bijenkorf heb ik als verrassing 2 kaartjes voor de rondvaart gekocht. Oh dat koppie, zó lief! De dame achter het loket vroeg aan Laura of ze een kleurplaat wilde... maar dat wil je natuurlijk niet meer als je 12 bent (althans... niet in het openbaar)... of wilde ze soms een pet ?
Kijk... die heeft ze dankbaar aangenomen....... voor Christian!
De rondvaart duurde een uur en eerlijk is eerlijk.... zó zie je Utrecht op z'n best hoor.... heerlijk langs de werven, de gids vertelt enthousiast over de geschiedenis en er werd toch aardig wat verteld wat ik nog niet wist. Foto's maken uit een varende boot met rondom glas is echt bijna niet te doen, ik heb de beste foto's eruit geplukt. De gids was helemaal verbolgen over het feit dat een stel studenten zomaar een paar fietsen aan een brugleuning hadden gehangen, als grap. In Amsterdam worden diezelfde fietsen gewoon in het water gemieterd... en dat is dan ook een grap. Het was een raar gezicht... ik kan me voorstellen dat je niet blij bent als je fiets daar hangt.

Na de tour ging onze winkeltocht weer verder over de grachten en de straten er omheen. Soms keken we alleen naar prachtige etalages en vaker gingen we gewoon ergens naar binnen om te snuffelen. Helaas is het ons niet gelukt om schoenen te vinden. Ik had wel graag korte laarsjes gekocht... heb ze ook gezien (groene!) maar Laura vond ze vre-se-lijk.... en je weet.... 't was háár feestje... dus ik heb geluisterd haha. In een geweldige boutique vond Laura een mooie skinny jeans, dat die boutique gewoon een C&A was deerde haar niet, haar buit was binnen. Ik werd een beetje emotioneel toen ze zei dat ze het mooiste cadeau al had gekregen, namelijk een weekend alléén met mama. Het was ook echt bijzonder, ik heb zó van mijn moppie genoten.

Rond een uur of 3 hadden we geen voeten meer over. Het plan was om 's avonds langs een van de werven ofwel bij een Italiaan ofwel bij een pannenkoekenhuis te gaan eten. Maar Laura was helemaal moe en ik ook (die tassen zijn zzzzwaar!). Zij wilde nog maar 1 ding: terug naar het hotel en opperde het plan om een lekker broodje op de hotelkamer te eten... en zo geschiedde. Laura voelde zich een beetje schuldig maar dat was niet nodig, niets moet, alles mag, wil jij een broodje... ook goed.
Om half 4 waren we in het hotel (want we moesten natuurlijk nog wel helemaal teruglopen zucht puf), schoenen uit, op bed geploft en even uitgerust. TV aan, beetje lezen, kraaltjes geregen, armbandjes gemaakt, héél gezellig was dat.
Ook hebben we maskertjes opgedaan, waarvan ik wel foto's heb maar die mocht ik van Laura echt niet laten zien... ze zijn ook té erg. Huismerk Kruidvat van die maskers die je eraf kunt trekken. We hadden allebei het gevoel dat we geen huid meer hadden toen het eraf was, voelde niet prettig. Ik moet zeggen dat ik nu wél een zacht huidje heb maar je moet er dus wel wat voor over hebben.
We hebben héérlijk geslapen na die drukke dag. Zondagochtend natuurlijk weer genoten van een fijn ontbijt en daarna weer richting station.

Het was een meer dan geslaagd weekend en we gaan het ook zeker nog een keer doen!

Overigens hebben de mannen ook een fijn weekend gehad, want die hebben vrijdag gezwommen en zijn zaterdag naar het Marinemuseum in Den Helder geweest en dat is dan toch echt wel mannenwerk!

Ik heb gezien dat ik heeeeeeeeeeel veel reacties heb gehad op mijn verrassings give-away, leuk!
Morgen maak ik de winnaar bekend, dat zal wel in de namiddag of 's avonds worden want ik heb morgen een drukke dag voor de boeg.

xxx Syl









29 opmerkingen:

  1. Wat zullen jullie daar genoten hebben. Het straalt van de foto's af...

    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg zo'n dochter - mama weekend.
    Jullie hebben het leuk gehad dat merk je.
    Groetjes, fijne vakantie, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk, lekker samen met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk hè, zo'n meidenweekendje? Heerlijk. Fijn dat jullie zo genoten hebben. Voor herhaling vatbaar!
    Ik krijg gelijk ook weer zin om eens een weekendje met mijn dochter te doen. Niet in Utrecht, want daar woont zij al.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke foto's en wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben met z'n tweetjes daar kun je weer even op teren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Utrecht is geweldig leuk hoor.......!!...wij wonen er bijna aan de rand van zeg maar...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. utrecht is zoooo leuk!!! jullie hebben genoten en hele leuke foto's gemaakt
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk verhaal om te lezen. Ik ken Utrecht wel een beetje en zag het helemaal voor me. Wat gezellig om zo samen met je dochter van 12 op stap te gaan. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is echt een super geweldig weekend geweest voor jullie! Heerlijk, zo moeder-dochter!
    Mooi verhaal heb je geschreven, net of we er een beetje bij zijn. Die rondvaart ga ik denk ik wel onthouden, in september ga ik met mijn vriend een weekend naar Utrecht en dan zijn zulke tips reuze handig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk verhaal moeder en dochter op stap! Naar Utrecht! Leuk is het daar, ben er ook pas geweest met mijn vriendin, we hebben een stadswandeling gemaakt. Je ziet zo n stad weer eens heel anders. Natuurlijk hebben we de leuke winkeltjes ook bezocht op de Oude gracht! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk verhaal en schitterende foto's!
    Is echt alsof we er een beetje bij zijn geweest.
    Schitterend toch meis om zo van en met je dochter te kunnen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat super dat het zo'n geslaags weekend geweest is! Heerlijk reisverslag om te lezen. Hoewel ik vlakbij Utrecht woon, ben ik er al heel lang niet meer geweest. Mmm, zet t op mijn lijstje voor na de bevalling!
    Groetjes en geniet nog even lekker na met al jullie leuke aankopen en verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Klinkt als een heel geslaagd weekend ...
    Gezellig zo samen met je dochter op pad
    even 1 op 1 ... topper ...

    Fijne week ... groetsssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat leuk dat je dat gedaan heb, krijg gelijk zin om ook zoiets met 1 van de dochters te doen....
    Utrecht is ook echt een leuke stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldig verslag heb je geschreven, van dit weekend gaan jullie nog lang nagenieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohh wat een fantastisch verslag van een superuitje, je ziet jullie gewoon genieten op de foto's! Heerlijk zo'n moeder-dochter uitje. En heel tof van Laura dat er ook nog aan haar broertje is gedacht. Vitamienen meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk zo'n uitje met je dochter en je verslag ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig verhaal Syl...ik werd er zowaar emo van...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kijk, ik wou het net bij mijn vorige reactie al vragen hoe het weekend in Utrecht was, maar ik dacht dat er nog wel een blogje zou komen, maar die had je al geschreven :)
    Heerlijk genoten zo te lezen! En ja; leuk is dat, een stad bekijken vanaf het water! Wij hebben dat ook gedaan in Amsterdam :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat een heerlijke blogpost, ik heb meegenoten en met mij vele anderen lees ik ;).
    Zaalig, ik heb ook zo'n geweldige tevreden dochter, die blij is met kleine dingen.
    Ze is nu alleen op vakantie met een vriendin (pff al is ze 19 ik vind het toch wel spannend), maar ze belde gisteren al helemaal heppie op over het feit dat ze een balkon hadden (hadden ze blijkbaar niet geboekt kwamen ze onlangs achter...waar moesten ze dan de strandhanddoeken ophangen, dus waslijn mee ;) hihi en nu dus zo heppie mét balkon met mooi uitzicht op een berg, ze zit op Kreta) én een bad (hebben we hier ook hihi, maar is daar blijkbaar extra speciaal hihi) én een mega kledingkast. Leuk toch?!
    Ik zie het ook helemaal voor me dat jouw dochter ter zijner tijd net zo blij is met zulke dingen, mooi is dat toch?
    Geniet lekker na van dat zalige moeder-dochter weekend! En ook van al dat moois wat je/jullie gekocht hebben. Wow dat neon koord, superrr en die stofjesss. Leuwkkk en zag nog zoveel meer moois. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha ik moet er nog even niet aan denken dat mijn meissie naar Kreta gaat hoor.... maarre... ik was ook 18 dat ik met vriendinnen ging.... Lloret de Mar sssslik

      Verwijderen
  21. Klinkt als een leuke dag!
    Ze zal wel genoten hebben :-)
    Bedankt voor het lieve compliment op mijn blog (ik reageer hier omdat het blijkbaar niet mogelijk is om een melding te krijgen als de blogster in kwestie op je vraag of opmerking reageert)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was heerlijk!
      Nee inderdaad krijg je daar geen melding van, raar is dat hè, soms mis je dan iets of je ziet het een week later pas ;-)

      Verwijderen
  22. goeie tip: utrecht!
    ik heb dat met die van mij ook al gedaan (londen) inderdaad zaaaaaalig !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heerlijk zo saampies een weekendje weg!!
    Ziet er super gezellig uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...