zondag 11 augustus 2013

Vakantieverhalen

Ik was al bijna vergeten dat ik nog terug zou komen op onze vakantie avonturen.
Nou ja avonturen, zo heftig was het allemaal ook weer niet.
Linksboven in de collage zie je het keukentje. Het keukentje waar de mieren trippeltrappel zó over het aanrecht liepen. Even zoeken waar ze vandaan kwamen en daar een prop papier tussen gestopt. Dacht je dat dat hielp.... uh nee dus. Mieren zijn niet erg, maar wel rottig als je eten aan het klaarmaken bent ;-). Een eenvoudig keukentje, maar wel met een vaatwasser (die een mega herrie maakte).
In het midden een zeilbootje die we tegenkwamen tijdens onze vaartocht door de Biesbosch. En zoals je ziet deden mijn tenen ook mee. Het bordje rechts zal zoiets betekenen als hier mag je niet parkeren (?).
Geknutseld werd er ook, papiertjes, veel bolletjes en gewoon maar wat doen. Ik had vooral geen zin om veel na te moeten denken, dus wat ik heb gemaakt was nogal simpel. Wat ook simpel was... was het eten.... maar oh zo lekker. De bbq had ik van huis meegenomen, die 'camping-bbq' had ik ooit gekocht in tjsa Frankrijk :-).
Het park had een héél mooie midgetgolfbaan. Iedere baan had 2 gaten, het heeft even geduurd voordat we erachter kwamen dat iedere baan ook 2 nummers had. Nummer 1 was ook nummer 10, je moest dus 2 rondes maken en dan in een ander gat. Maar heeee ieder gat waar die bal inging was wat mij betreft goed hoor :-)
 
Oosterhout ligt niet heel ver van de Efteling.... dus tja wat doe je dan? Bij gebrek aan kortingsbonnen en printer werd de hoofdprijs betaald (het is toch eigenlijk niet normaal wat zo een pretpark kost, tjonge!) maar een lol dat we hadden! Het weer was prima, niet te warm, 's middags een bui.
Nat waren we toch al geworden in de Piranha, kijk maar naar m'n moppies...
 
De laatste zaterdag bedachten we dat we naar een dierentuin zouden gaan. Ik had een folder bij de receptie meegenomen van Dierenpark de Oliemeulen. Volgens de omschrijving het vreemdste dierenpark van Nederland. Van vliegende honden, dwergapen en stinkdieren tot aan reusachtige dinosaurussen en de grootste collectie reptielen en amfibieen van Europa. Okee, dat klonk veelbelovend. Dus wij richting Tilburg. Bij de dierentuin aangekomen, schrok ik enorm, dat kon toch geen dierentuin zijn. Je kon er in 5 minuten omheen lopen, en ook een beetje glurend over het hek zag het er alles behalve uitnodigend uit. Dus nee... we zijn niet naar binnen gegaan. En misschien heb ik daarmee wel enorm veel gemist, wie zal het zeggen. We zijn dus Tilburg centrum ingegaan, want daar ben je dan toch. Lekker even over de markt, aardbeitjes meegenomen en brood om 's avonds op te peuzelen. En ineens hadden we een deja vu... we herkenden het daar. Yep, we waren er eerder geweest, toen we een lang weekend bij de Beekse Bergen waren. Niet veel gedaan daar en ook niets gekocht, gewoon een beetje rondgelopen.
 
Het went alweer snel als je thuis bent hè, de wasmachine doet z'n werk, de strijkbout iets minder.
Met schoonma gaat het ook nog steeds alles behalve goed, eigenlijk nog slechter dan vóór ze het ziekenhuis inging naar mijn idee.
 
Afgelopen donderdag zijn we naar Walibi geweest, daar hadden we vrijkaarten voor ♥
Oh oh oh wat is dat een gaaf pretpark, deze 46-jarige voelde zich weer 16, jihaaaaaaaaaaaa geen achtbaan was veilig, zo gaaf!
   
Goliath   - -   Xpress    - -  Robin Hood
   
 El Condor --  Speed of Sound
 
Gisteren hebben we de verjaardag van Christian gevierd en ik vierde nog een beetje mee.
Het was gezellig en we zijn verwend maar dat laat ik morgen dan weer zien. Want wat is dit toch alweer een (onsamenhangend) verhaal.
 
***
 
 
 

15 opmerkingen:

  1. Ik heb weer genoten en dat dierenpark zou ik ook niet in zijn gegaan, vast miniatuur hihi
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wassen is niet zo erg, dat gaat vrij automatisch, drogen ook maar dat strijken.... bluuuuuuuuuh en nu nog meer was, van schoonma... die ook wil dat ik haar dekbedden en onderbroeken strijk. Ik dacht het even niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg meteen zin in sateetjes als ik die op de foto zie. Bij achtbanen blijf ik liever uit de buurt. Hopelijk gaat het snel beter met je schoonmoeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ow stoer dat jij al die achtbanen in durft, petje af hoor. Ik ben een echte schijtkont wat dat betreft, al vind ik de vliegende hollander in de Efteling wel leuk ;)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Dat je daar in durft! Mij niet gezien hoor. Actieve week hebben jullie gehad!
    Sterkte met je schoonmoeder.
    Groetjes,
    Mariel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo grappig te lezen dat iemand in "mijn stadje" is geweest. hihi de oliemeulen is best geinig hoor. En echt wel groter dan je zou verwachten. Het stinkt er alleen een beetje binnen. Je kan er spinnen op je hand laten lopen en slangen om je nek krijgen (mocht je daar nu natuurlijk behoefte aan hebben ;) Roofvogelshow en best wel wat beesten. Tilburg centrum is ook niet echt spectaculair helaas.....
    Maar fijn dat jullie het leuk hebben gehad! Nu weer een beetje bijkomen denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dekbedden en onderbroeken strijken .... serieus .... hihihihi

    Ahhh meis jullie hebben genoten ondanks dat alles anders is gelopen dan gepland. En dat is het belangrijkste toch!!!!

    Enne na Walibi moet je wel terug naar de Oliemeulen hoor .... zo een stoer wijfie dat iedere achtbaan onveilig maakt, is dan zeker niet bang voor al het exotische dat je opgelegd en omgehangen krijgt zoals Merula het omschrijft hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk om te lezen! Het klinkt super leuk!
    En ik heb weer wat ideeen op gedaan om eens te gaan doen. Allemaal hier in de buurt.
    Nog even lekker na genieten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke dingen heb je gedaan meid . Die achtbanen ... Tjee , wat stoer dat je daarin durfde te gaan! Dierenpark had ik wel even in gegaan , juist omdat het op het oog niks leek . Ik hou van de onverwachte kleine dingen . Denk dat het wel leuk had geweest .

    En wat lees ik , dekbedden en onderbroeken strijken ?! Moet niet gekker worden zeg ! Zal ik je eens wat vertellen ? Hier strijken we nooit , we hebben onze kleding daar op aangepast , en ik kan je vertellen ; het bevalt prima ! X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Onsamenhangend of niet , ik vind het wel een leuk verhaal.

    En wat dapper dat je in Walibi in alle achtbanen had. We hebben
    ongeveer dezelfde leeftijd maar ik voel me 80 als ik er in zit ;-)

    Fijne week verder en sterkte met je schoonmoeder.

    Hartelijke groet Gea



    BeantwoordenVerwijderen
  11. owww ik lees over je schoonmoeder dat is niet zo fraai zeg

    de rest klinkt in elk geval goed, en feliessss met je manneke

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van je laatste foto's word ik een beetje misselijk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet eruit als een erg geslaagde vakantie! Balen dat het met je schoonmoeder nog niet goed gaat. Hopelijk gauw verbetering. Sterkte!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Al bij al dus toch nog een geslaagde vakantie! En je schoonma blijft een probleem merk ik, tja, wat doe je eraan? Ook wij worden ooit oud...
    Een pretpark, daar kom ik al jaaaaren niet meer, heb er nooit veel van gehouden en mijn kinderen zijn de deur uit en kleinkinderen zijn er nog niet :)
    Lekker rustig thuis en knutselen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...