woensdag 12 november 2014

11 November...

.... is de dag dat mijn lichtje branden mag.

En toen kwam zoonlief thuis zónder lampion, want dat maken ze opeens niet meer vanaf groep 7.

Een lampion kopen vind ik te gemakkelijk dus gingen Christian en ik brainstormen. Nou eigenlijk liet ik hem een paar voorbeelden zien en koos hij de meest ingewikkelde.

Natuurlijk.

Mam... doe die Minion maar. Wij aan de knutsel... gele verf had ik niet, geel papier wél maar dat bleef niet lekker om de fles heen zitten. Totdat Christian zei... mam... waarom haak je er niet omheen.
Ik schoot in de lach want ik kreeg een pracht van een gehaakte lampion doorgestuurd op Facebook waarvan ik dacht... dat wil Christian nooit. En nou vroeg hij zelf om een gehaakt exemplaar, wel een Minion, dat dan weer wel.

Afijn, zo gezegd zo gedaan, een fles geel omhaakt en uit de losse pols een broekje/schort eromheen gemaakt. Gaaf mam!
Wie had dat gedacht.... en hij heeft de blits gemaakt met 'zijn' maaksel. Okee okee hij heeft de haren geknipt.

Missie volbracht en waarschijnlijk voor de laatste keer want hoewel Christian in groep 7 zit, slaat zijn stem af en toe over en begint zijn bovenlip mannelijke trekjes te vertonen. Met andere woorden. meneer wordt groot.

En zo wordt er dan weer een hoofdstuk afgesloten....

25 opmerkingen:

  1. Haha, wat een onverwachte maar leuke waardering voor je haakkunsten! Was je nog mee op pad dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yep, hij zou in eerste instantie met een vriendje maar die ging met iemand anders opeens. Toen met een hele meute kleintjes meegelopen, gezellig beppen met de mama's hahaha

      Verwijderen
  2. Leuk zeg! Handig zo'n creatieve moeder :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Wat een vondst. ( Bij mij op school wordt nog wel tm groep 8 een lampion gemaakt, ik bedoel ze lopen toch ook nog)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laura maakte 'm ook t/m groep 8! Ik vond het zó stom grrrrrrr. T/m groep 8 lopen ze nog inderdaad.

      Verwijderen
  4. Creatief opgelost. Ze worden snel groot hé. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. groep 7 is dat bij ons het vijfde leerjaar? ja...dan begint het hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi gemaakt joh, geen wonder dat hij de blits gaat maken!!!
    Pas maar op voor al die bestellingen dadelijk LOL
    En ja, het gaat gewoon super snel...daar is alweer bijna een jaar voorbij, de kinders worden groot :(
    Vind dit wel een hele mooie tijd van mijn leven met de kinderen op deze leeftijd, geniet er maar lekker van X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een complimenten zal Christian gekregen hebben! Hij is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig, zowel het verhaal als de gehaakte minion!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wow wat leuk en wat hebben jullie die lampion prachtig gemaakt zo met z'n tweetjes. Ik heb nog nooit met zo'n lampion gelopen en mijn dochter ook niet. Mmm ken alleen de 11de van de 11de als begin van de carnaval ;). Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit was de mooiste van het land toch wel he? Jullie minion lampion is geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maar het werd wel volledig in stijl afgesloten ... en fijn dat mama's kunsten geapprecieerd worden niet? Mooi gedaan, allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat hebben jullie toch weer knap opgelost en je had zeker de origineelste lampion van het land!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ♥ :) love this! Happy 1. advent, my friend! xxx Riitta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Do you need free Google+ Circles?
    Did you know that you can get them AUTOMATICALLY & ABSOLUTELY FREE by using Like 4 Like?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...