dinsdag 16 december 2014

Gebreid Kussen

Tjonge, het is alweer een maand geleden dat ik iets gepost heb!
Dat kun je zo hebben.

Ik haak me suf maar zo af en toe vind ik het ook leuk om de breipennen op te pakken.
Ik had nog Tweed van de Zeeman liggen en daar heb ik een kussenhoes van gemaakt.
Heel simpel, recht toe recht aan, alle pennen recht en een knoopsluiting.
Ik vind 'm wel leuk geworden eigenlijk zo voor de wintermaanden.


Ik ben er nog niet aan toegekomen om m'n huis in kerststemming te brengen. Het heeft er alles mee te maken dat ik zelf niet in zo een beste stemming ben. Het enige dat we hebben staan is het kerstdorpje van Christian. Het is nog maar een klein dorpje maar meneertje gaat er wat bij kopen vanmiddag.
Ik ben benieuwd waar me mee thuis komen.

Nu ga ik weer even verder haken aan een héél bijzondere shawl en dat wordt zó leuk! En roze vooral!

***

17 opmerkingen:

  1. Eenvoudig maar wel met klasse ...
    Gebreid in een mooie neutrale kleur
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi geworden hoor! Breien is niet zo mijn ding, haha! Ik houd het wel bij haken....

    Ben benieuwd naar het kerstdorpje van Christian!

    Rustig aan meis! Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi. Zit me hier suf te prakizeren hoe het te doen. Simpel dus. Heb je de knoopsgaten er ook nigebreid en hoe??
    Groet, WIlma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb 50 steken opgezet en dan maar breien tot de lap lang genoeg is om om het kussen heen te wikkel + nog een overlap, dan inderdaad knoopsgaten erin breien (aantal steken afkanten en de toer erop weer bijvoegen).

      Verwijderen
    2. Je voegt steken bij door net als in het begin op te zetten??
      Krijg de kriebels om te beginnen.
      Groet, Wilma

      Verwijderen
  4. Hee Syl,
    Hier ook nog weinig kerstsfeer.....
    Je kan het zo wel eens hebben....
    Sobere kerst met het dorpje van Christian kan ook heel mooi zijn!
    Kop op en een dikke knuffel voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Breien, het is echt niet mijn ding. Maar als ik dit gezellige kussen zie zou ik het bijna weer eens gaan proberen ;). Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rustig aan hoor! En je kussen is heel mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk kussen, die wol heb ik ook nog liggen. Hopelijk wordt je weer wat beter, goede moed! De kortste dag is bijna voorbij en dan wordt het langzaam weer langer licht!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi kussen!!! Ik wil graag ook weer eens breien! Kan ook alleen maar recht haha ;)

    Hopelijk voel je je snel weer lekker in je velletje!!

    Lieve groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou dat komt dan goed uit alleen maar recht hahahaha. Ik kan best goed breien, kabels etc. maar het schiet nooit op. Haken is veel sneller.

      Verwijderen
  9. Wat een leuk kussen! Ik heb ook nog van die wol liggen geloof ik...
    En ach...., die kerstversiering ... vroeger vond ik het hartstikke leuk, maar elk jaar heb ik er minder zin in. Het kan ook kerst zijn zonder al te veel extra's hoor ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn weer een berichtje! Ik had je een beetje gemist...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Al een tijdje aan het denken om zo'n kussens te breien en nu met dit berichtje ben ik overtuigd :-)

    Bedankt voor de uitleg, groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja , in d e stemming zijn ....,vorig jaar ook helemaal niets gedaan Probeer het wel weer dit jaar ,maar toch met een dubbel gevoel...Mooi kussen ..

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...