zondag 12 juni 2011

We Ratelen Door

Die naaimachine van mij draait overuren, ik heb de smaak te pakken geloof ik!
Zoals beloofd nog een paar foto's van het retro jurkje, gemaakt in maat 104 (maar valt best ruim) van 2 retro kussenslopen uit de jaren 70 en een rok van mij. Ik vind het grappig geworden!


Het tuniek dat ik voor Laura heb gemaakt is inderdaad veel te wijd. Ik hád het patroon al aangepast omdat Laura erg smal is maar zelfs maat 146 breedte en 152/158 lengte zit niet goed, dit patroon valt echt heel raar. Je kunt het ook zien op de foto, dat armsgat zit heel erg laag. Ik heb het tuniek dus ingenomen, nu zit het mooi maar gaat wel lastig aan. Ik laat het maar zo. Voor een lap stof van een euro en wat band vind ik toch echt wel erg leuk geworden en niet geheel onbelangrijk, Laura vindt 'm super.
Hier een paar foto's van vóór de aanpassingen. Ik ga 'm nog wel een keer maken, want het model vind ik geweldig maar dan dus wel met de nodige aanpassingen vóór het knippen én een rits in de zijnaad.

Voor een volgend projectje de Zaanse markt maar eens bezocht op zoek naar seersucker. Helaas staat er nog maar 1 stoffenstal op de zaterdagmarkt en die heeft maar weinig leuks, niks geen Stenzo, geen stippen, ruitjes of ander leuks en eigenlijk meer gericht op dames, beetje saai allemaal. Ik ga dan toch maar bestellen op internet. Wél seersucker gevonden, zalmroze met een werkje erin, erg lief en zeer geschikt voor het jurkje dat ik in m'n hoofd heb. Nog een bonte tricot gescoord en een witte crincle katoen waar een outfit voor Laura uit gemaakt gaat worden. De nodige lintjes, elastisch biasband, ritsen en frutsels bij de fourniturenstal gevonden en hier is mijn oogst :

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...