donderdag 11 augustus 2011

RECYCLING

Wat doe je met een berg lapjes tricot, shirts en jurkjes die niet meer passen, of die je toch niet zo leuk vindt of die je ooit hebt gekocht omdat het printje zo leuk was..... ??


Je zoekt alles bij elkaar en gaat lekker puzzelen. Voor de kleine rokjes heb ik een jeansrokje uit mijn shopje gepakt en daar een patroontje van getekend, je knipt een gelijk voor- en achterpand en 2 zijpanden. Voor de grotere rokjes was de basis een patroon uit de Knippie die ik al had aangepast. Ik had al eerder een sweatrokje voor Laura gemaakt naar dit patroon. In de taille verwerk ik elastiek.

Iets te kort geworden kobaltkleurig t-shirt van Christian + ongedragen hemdje in streep en aardbeitjesprint van Laura + bovenkant bijpassend onderbroekje voor de boord (in maat aangepast uiteraard) + een aardbei applicatie uit de voorraad wordt een erg vrolijk peuter rokje !


 
2 kleine Name It shirtjes + boord van Miss Etam shirt geeft weer zo een grappig kleine meisjes rokje !

Een damesshirt van de kringloop + een dito paars hemdje met leuke tekst + stukje stippenstof van een jurkje + boord van een zwart shirtje maakt een grappig rokje voor Laura.... Hier heb ik de naden binnenstebuiten gestikt maar mijn lockmachine doet af en toe raar :-(
Die binnenstebuiten gestikte naden zag ik bij het urban rokje bij Maarnietvangrijs. Hier vind je trouwens ook een tutorial voor het urban rokje. Ik heb die tutorial niet gebruikt, het model is redelijk voor de hand liggend, je kunt in principe ieder passend rokje gebruiken. Voor 'beginners' is de uitleg wel heel duidelijk trouwens.

Zeeman shirt met dierenprint + turquoise shirt + donkerblauw shirt + boordstof  wordt een 'wild' rokje :

En tot slot (voorlopig) een nieuw damesshirt van de Zeeman met grappige print + Esprit hemdje van mij dat net even te kort is + boordje van een zomerjurkje en elastieken taille :


En zo is de stapel weer een klein beetje geslonken !

Misschien wordt het nu tijd voor het maken van een dikke jas ? Het lijkt wel herfst vandaag, niks aan!!

1 opmerking:

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...