woensdag 8 februari 2012

Kringloopschatten No. 15 - I love Retro !


Ik ben zó zwak...... als ik voor een kast met hobby boeken sta.........
en als het dan ook nog onwijs RETRO is..... dan moet het mee.... sorry haha!
Uit 1973 komt dit boekje (Nieuw Borduur Ideeën - Ariadne Handwerk Bibliotheek).
De kleuren, de vormen en al die patronen, ik word hier zó blij van !
Ik zie geweldige patroontjes van brillenhoesjes, tasjes, versierde doosjes, speldenkussens.
Op zeker dat ik hier ECHT iets uit ga maken !

Ik heb nog meer te laten zien, doen we morgen of overmorgen weer.
We zijn moe van het schaatsen en ik ga fijn pasta maken. Alleen jammer dat ik gehakt of kip vergeten ben.... vegetarische pasta dan maar !

29 opmerkingen:

  1. Wauw! Dit zijn echt zalige dingen! Dat tasje! Die bloemen! S-C-H-I-T-T-E-R-E-N-D!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb diezelfde zwak als jij! En toevallig vond ook ik ditzelfde boek! Helemaal gaaf hè dat Retro!
    groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kunnen we niet laten liggen hè Talitha ! Te leuk echt!

      Verwijderen
  3. Haha, heel herkenbaar! Ik denk dat ik zo'n leuk boekje ook niet had kunnen weerstaan. Heb afgelopen zaterdag ook een boek uit begin jaren zeventig bij de kringloop gevonden en het met dezelfde reden meegenomen. Zal het van de week nog op mijn blog laten zien. Of ik er wat uit ga maken, denk 't niet, maar dat zal dan wel duidelijk worden ;)Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook gewoon voor de heb, mooie plaatjes kijken enzo...
      Ik ben nu wel erg benieuwd wat jij voor leuks hebt gescoord !

      Verwijderen
  4. Eet smakelijk! En daarna een kop koffie met je nieuwste aanwinst op schoot ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi dank!
      Ik zit nu aan een bakje vla.... ;-)
      zonder boek nog, doen we straks als de meute in bed ligt...

      Verwijderen
  5. je hebt weer iets heel moois gevonden! smakelijk eten, & vegetarische paste is ook super lekker hoor;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze niet zo hoor mimi haha, Met rode saus heb ik toch graag gehakt erin.... maar ja...flink veel kaas erover, gaat best.

      Verwijderen
  6. Een heel leuk boek wat je hebt gevonden!

    Eet smakelijk en een fijne avond,

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. veel plezier met je nieuwe boekje



    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He leuk, dat boekje heb ik ook! Lis Paludan heeft ook nog andere boekjes voor Ariadne gemaakt die ik nog graag zou vinden!
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goeie vondst weer!
    Ik heb ook een paar boeken uit die serie. En ze zijn gewoon nog steeds leuk. Vooral die ontwerpjes van Lis Paludan vind ik helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had bij jou dat Haken met Plezier uit diezelfde serie gezien, leuk hoor! Het is zo retro dat het juist weer helemaal van nu is.

      Verwijderen
  10. Altijd leuk om iets te vinden in de Kringloop ....
    Morgen fiets ik er ook nog maar eens langs , ook al is het hier in het dorp maar een kleine Kringloop...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wij genieten van je zwakke punten meid!!! Doe jij maar lekker verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah mooi!!!! Tuurlijk kun je dat niet laten liggen!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ahhhhhhhh die ziet er gaaaaaf uit! Hier nog eentje die geniet van jouw zwakke punten! Heerlijk om te zien wat je nu weer gescoord hebt hihihihihihi Alleen al het bladeren in zo'n boek is een feestje!

    Ik moet binnenkort toch ECHT eens een gaatje vinden om ook richting kringloop te gaan ... wordt er zo hebberig van hahahahahahaha :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen hoor die kringloop ! En gewoon alles meenemen wat je leuk vindt, veel kan het niet kosten hihi.

      Verwijderen
    2. Pssssst .... Ik ga vandaag naar die in Amsterdam Oost (Juttersdok) hahahahahaha en binnenkort een keertje met een collegaatje (zij heeft een auto, ik niet hihihihihihi) naar die in Zaandam :-)))

      Verwijderen
  14. Wat ziet het er leuk uit!!! Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben ook volger van jou geworden. Je manier van schrijven is erg leuk en die leuke plaatjes altijd! :) Met mijn tabs is het nog niet gelukt nee. Kan het kopje pagina's nog niet eens terugvinden in mijn ontwerp. Heb een paar dagen terug even de hoop opgegeven. (Was ook te druk eigenlijk ;)) Maar morgen ga ik er weer even goed voor zitten!

    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk!
      Inderdaad gewoon er even voor gaan zitten en stap voor stap werken, ik denk dat het wel goed komt :-)

      Verwijderen
  16. Wauw....gaaf boek zeg! Jij gaat wel lekker bij de kringloop hè. Die van ons is er saai bij.....;-) Daar valt niet zo veel moois te halen.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...