dinsdag 2 april 2013

kringloopvondsten en zo

Dit allerschattigste boekje vond ik een paar weken geleden al.
Ik heb het tijdens de Paasdagen naar beneden gehaald en in de vensterbank gezet.
Ik vond dat dit lieve konijntje daar wel even mocht staan.
Deze boekjes vielen mij op door de kleur van de kaft, op de een of andere manier nodigt dat mij dan uit er even doorheen te bladeren. Ik ben verliefd op die mooie prentjes, zó subtiel met 1 kleurtje ingekleurd!
Ik hoef ook niet te vertellen waarom dit boekje meeging toch?
en deze....
 
En dan vond ik ook eindelijk weer eens wat vintage stoffen, allemaal sloopjes, alleen de blauwe is een groot laken:
en uiteraard kwam ik ook weer met spellen thuis (de memory ligt er nog ! zo knap weer van me - maar ik had 'm al...)
Jullie hebben wel eens mijn hobbykamertje gezien, ik kan daar geen stapels met spellen kwijt en dus... doe ik de dozen weg en bewaar ik alleen de kaartjes. En als het een leuke doos is, dan verknip ik die ook helemaal. Fijn voor het snailmailen!
 
Ik heb weer aardig wat post ontvangen en ook heel veel verstuurd maar dat laat ik nog zien.
 
Dat ik meestal niet alleen aan de knutsel ben, zie je hier :
En als je goed kijkt, kun je ook zien voor wié Christian iets aan het maken is.
Inmiddels is dat klaar (beetje aangepast her en der) en kan de post bijna de deur uit.
 
Hebben jullie fijne Paasdagen gehad ?

Wij hebben het heel rustig aan gedaan, zonder plannen, go with the flow.
Wel eerste Paasdag even naar m'n schoonmoeder geweest, daar was ook ome Jan - een goede vriend van m'n schoonmoeder en ook van ons. Ome Jan heeft in februari z'n vrouw verloren aan de ziekte van Alzheimer, vooral het laatste jaar was ontzettend zwaar voor hem. Het is dan ook fijn te zien dat mijn schoonmoeder en hij elkaar zo goed kunnen steunen. Zo ook gisteren toen er een Paasdiner werd georganiseerd in het bejaardenhuis waar mijn schoonmoeder naast woont (ze woont op zichzelf).
Ze gaan ook samen volgende week naar De Jantjes in Carré en het toeval wil dat wíj daar ook heen gaan met z'n viertjes, zelfde voorstelling!

Eerste Paasdag hebben we gegourmet met z'n vieren en gisteren de restjes opgemaakt.
En we hebben vooral lekker geluierd en gedaan waar we zin in hadden, ik ben dus lekker in de weer geweest met papier.
Vandaag is Christian nog vrij, ik ga straks met 'm naar de kapper. De man heeft een heggenschaar nodig, echt waar. Christian heeft óntzettend dik haar en het groeit enorm hard. Maar ik weiger om elke 3 weken met 'm naar de kapper te gaan (zo vaak zou het eigenlijk moeten, maar dat vindt mijn portemonnee niet leuk en zelf knippen daar waag ik me niet aan).

Wat een warrig verhaal toch weer haha!

Nou ja, het zonnetje schijnt, ben benieuwd of dat ook betekent dat het wat warmer is maar ik ben bang van niet.

x Syl

 
 
 

44 opmerkingen:

  1. Sommige van die boekjes heeft mijn opa denk ik ook nog liggen! Leuk om te zien! Fijne dag vandaag (en warrige verhalen zijn ook leuk, van alles wat ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je weer heerlijke kringloopschatten gescoord! Knap dat je de memory hebt laten liggen!
    Ik heb net 30 kilometer naar school gefiets, en het zonnetje schijnt heerlijk! Het is gelijk lekker warm, alleen de wind maakt het een beetje fris.

    Veel knutselplezier voor jou en Christian!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 30 kilometer ! Je bent een bikkel !!

      Verwijderen
    2. 15km heen en 15km terug, dus het valt mee ;)
      Ik heb toetsweek en had alleen het 1ste en 2de een toets, dus ik was snel weer thuis :)

      Verwijderen
  3. Wat een mooie schatten, die stoffen, super! En het boekje van Peet en Petra, leuk hoor!! Ik ben ook zo dol op die illustraties!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk Paasweekend dus!!! Nu dus nog even na genieten.

    Trouwens, ik heb van mijn oom een mand vol oude kinderboeken gekregen, van zijn zus geweest. Zij verzamelde altijd alles. Er zitten een paar leuke tussen en ik moest direct aan jou denken. Als je het leuk vindt, mag je ze wat mij betreft zo hebben!

    Stuur maar een mailtje, als het je wat lijkt, dat mag naar vndegries@gmail.com

    Fijne dag!

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oooooooooooooooow graag !!! Ik ben er gek op. Ik mail je straks, moet nu snel weg met Christian (kapper).... We maken er een swap van okee? x Syl

      Verwijderen
  5. Ooow die oranje ik ga le-zen had ik vroeger ook en staat nu bij mijn zoontje in zijn boekenkastje. Hij leest ons er af en toe uit voor. Tussen mijn oude krassen en woordjes en tekeningen door.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit boekje is ook niet onbeschreven, vind ik zo grappig. Inmiddels heb ik het al creatief gebruikt, die plaatjes :-)

      Verwijderen
  6. Die ik ga le-zen en dat andere boekje had ik vroeger ook, best kans dat ze nog op zolder liggen ;) Lekker dat jullie rustige paasdagen hebben gehad. Ik heb ook rustige dagen gehad, ik heb alleen mijn jas gewassen en dat was wel ff spannend (zie mijn blog ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij kan weer heerlijk aan de slag met jou vondsten. Die ik ga lezen boekjes lazen wij thuis ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke boekjes vond je! Maar die stofjes vind ik helemaal te gek!!
    Heerlijke rustige dagen dus, lekker hoor! Ik heb ook gegourmet :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoeven we gelijk 3 dagen niet meer te eten hè, ik eet altijd meer dan ik eigenlijk opkan met gourmetten haha

      Verwijderen
  9. Wat een heerlijke boekjes heb je gevonden. En een goed idee om alleen de inhoud van de dozen te bewaren! En nu ga ik vlug de zon weer in, want die doet hier heel aardig z'n best :)

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wa een heerlijke vondsten weer en leuk zo samen aan de knutsel! Echt warm is het nog niet echt, maar ben eigenlijk al blij dat het zonnetje zo lekker schijnt! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wa moet natuurlijk wat zijn, typen op m'n mobiel blijft een kunst ;-)

      Verwijderen
    2. ik snapte 'm hoor, is dialect hè....wa...

      Verwijderen
  11. Wat een mooie vondsten deed je weer .. geniet ervan!

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dat boekje Ik ga lezen heb ik zelf nog gehad vroeger, wat leuk! Hier lekker rustig gedaan, we hadden geen verplichtingen, ook wel eens lekker. Lieve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, die eerste leesboekjes! Die heb ik ook gelezen of gehad; ik weet het niet meer precies maar herkende ze gelijk! Fantastisch. En verder heerlijk knutselen; wat wil je nog meer? Liefs Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Owwww wat een heerlijke boekenpracht meis!!!
    Slim trouwens hihihi om je meteen van de dozen van die spelletjes te ontdoent (of ze te snailmailen hahahahahaha)

    Ben benieuwd naar het heggenschaarkapsel van die knul ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. knulletje is buiten, stepjes van anderen in de lucht a/h gooien - ik had net een moeder aan de deur... grrrrr. Christian is 'm mooi gepeerd natuurlijk. Ik zal 'm straks op de foto zetten en als straf zet ik 'm heeeeeeeeeel groot op m'n blog ha!

      Verwijderen
  15. Wat een leuke boekjes en spellen heb je weer gescoord!
    Geweldig om een creatieve zoon te hebben. Hij heeft er duidelijk veel plezier in om te zitten knutselen :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauw Syl wat een zalige kringloopvondsten weer! die boekjes zijn gewoon heerlijk!!! dat is echt een tripje naar mijn kindertijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellig verhaal weer Syl. Leest lekker weg.....;)
    Groet van De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hihi inderdaad een van alles wat verhaal, leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een lieve boekjes!
    Het is dus lekker gezellig als ik het zo hoor, top! :)
    groetjes
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk geslaagd! Mooie memory :D
    En fijne paasdagen zo te lezen! Go with the Flow is het lekkerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wij hadden ook zo'n boekje met 'ik lees al', ik had er toen bijgeschreven 'ik ook'. Hahaha...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jawel, jawel het is iets warmer. Echt! Leuke boeken heb je gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die boekjes van "Ik ga lezen" had ik ook vroeger. Heel erg leuk om ze weer eens te zien :) Je haalt toch altijd wel heel mooie spullen bij de Kringloop vandaan zeg :) Knap van je dat je het memory spel hebt laten liggen ;-P

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Syl,
    Bedankt voor je berichtje op mijn blog! Die 2 Ik ga lezen boekjes heb ik vroeger ook gelezen....volgens mij liggen ze hier nog op 'de Brabantse zolder'! :-)
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk dat ik ze zelf ook gelezen heb vroeger, die kaftjes komen me heel bekend voor. Handig hè die zolders haha!

      Verwijderen
  25. Die ik leer lezen boekjes herinner ik me nog!!!! Wat een leuke vondsten weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een gezellig blogje, leuk al die oude boekjes en vintage stofjes.
    Nog bedankt voor je lieve reactie op mijn blog, liefs
    Roos ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een gezellig blogje, leuk al die oude boekjes en vintage stofjes.
    Nog bedankt voor je lieve reactie op mijn blog, liefs
    Roos ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een gezellig blogje, leuk al die oude boekjes en vintage stofjes.
    Nog bedankt voor je lieve reactie op mijn blog, liefs
    Roos ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat kom je toch leuke dingen tegen in de kringloop. Die twee eerste boekjes heb ik ook nog ergens boven in de doos zitten. Die komen tevoorschijn als de oudste kleinkindertjes wat kunnen lezen.

    Gezellig he die paasdagen, dan kun je zo lekker aanrommelen. Eitjes erbij en maar smullen. samen met je zoon is het nog gezelliger

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh jaaa die leesboekjes, die had ik vroeger ook!
    Boeken kopen voor mijn oudste dochter doe ik niet meer. Die leest zó snel, daar haal ik echt werkelijk waar 20 boeken per week voor uit de bieb en dan nog heeft ze soms te weinig. Onvoorstelbaar ;)
    Maar ze zijn wel leuk voor in de boekenkast natuurlijk!!!

    Lekker he, zo samen bezig zijn!
    Onze paasdagen waren ook niet heel interessant hoor, allemaal ziek op de bank :(

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lekker gesneupt! Vooral dat bloemetjesstofje is erg leuk en ik doe net zo met de spelletjes, zo kun je heel wat kwijt! Maar eigenlijk zou ik er wat meer mee moeten doen i.p.v. opsparen...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ooooooo, die vondsten van jou toch altijd. Wat brengen de mensen in de Zaanstreek toch een leuks naar de kringloop. Mazzelaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...