dinsdag 23 april 2013

RecyKleren

Alle lapjes een beetje op kleur gesorteerd en nu.....
Wat zal ik eens gaan RecyKleren ?
Er komt nog geen briljant idee in me naar boven...
het blijft nog even bij kijken...
 
Ik ben net terug van het Czaar Peterhuisje (in Zaandam). Ik was daar als 'Zaankanter' nog nooit geweest :-(
En toen ze fietsmoeders zochten voor de klas van Christian heb ik mezelf natúúrlijk gratis en voor niets aangeboden.
Ik moet zeggen dat het een hele toestand blijft om met die klas te iets te ondernemen (want er zitten een paar kinderen tussen die het bloed onder je nagels vandaan trekken), maar we hebben het weer overleefd.
 
De groep werd in 2 gesplitst, het ene deel kreeg een rondleiding om en in het piepkleine huisje en het andere deel ging creatief aan de slag om een medaille te maken.
 
Het Czaar Peterhuisje in Zaandam is één van de oudste houten huisjes van Nederland. Het werd in 1632 als arbeidershuisje gebouwd van oud scheepshout. In dit huisje logeerde de Russische tsaar Peter de Grote toen hij in 1697 het vak van scheepstimmerman kwam leren.



Het is leuk om gezien te hebben, het is écht kleiner dan klein. Om het houten huisje is een stenen overkapping gezet zodat het niet door weersomstandigheden kan worden aangetast.

Nadat beide groepen hadden gewisseld kregen we ook nog een theecermonie en dat in een ruimte die nou niet geschikt was voor een schoolklas. Stoelen moesten worden gedeeld, beetje chaotisch.
Ik moet zeggen dat ik blij was dat ik weer buiten stond.
 
Het Czaar Peterhuisje bevat een schat aan herinneringen. Natuurlijk aan het verblijf van tsaar Peter de Grote zelf. In en rondom het Czaar Peterhuisje hangen en staan allerhande memorabilia en curiositeiten.

Veel mensen, waaronder Russische tsaren, Nederlandse vorsten en zelfs Napoleon, brachten een bezoek aan het Czaar Peterhuisje. De talloze namen die in de ramen en houten wanden geschreven en gekerfd staan, herinneren daar nog steeds aan.
Vandaag heb ik een (krijg het) heen-en-weer-dagje, vanmorgen naar school, toen in kolonne richting stad dus, kids weer teruggebracht naar school, ik weer naar huis, nu zit ik heel even, kan zo weer Christian ophalen, dan hem weer voor heel even naar school brengen, weer oppikken voor de mondhygiëniste, weer naar school brengen, naar huis, weer ophalen. Tjonge........ Zennnnnnn

***

36 opmerkingen:

  1. Ja dat gaat vaak zo. Mijn eigen Amsterdammer is nog nooit in het Paleis op de Dam geweest. Ik al een paar keer en ik kom niet uit Amsterdam!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar ben ik (als geboren en getogen Amsterdamse) dan weer wél geweest :-)

      Verwijderen
  2. Bij al die lapjes op een hoop kan ik allemaal maar denken: quilten maar jongens!!!
    Ideaal met al die kleurtjes en ook heel leuk want daarna herkent iemand van het gezin een ex-kledingstuk in een deken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee een lappendeken heb ik al gemaakt en een kussen voor Christian ook. Dit moeten écht kledingstukken gaan worden. Dát is ook de uitdaging hihi.

      Verwijderen
  3. Ja heerlijk! En toch fijn dat er weer van die lieve moeders zijn die mee willen helpen!
    Succes met recykleren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd wat dat gaat worden. Vast heeeel mooi jou kennende ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk hoor, Ik zie er wel leuke rokjes in. Succes met zo'n stapel. groetjes
    jet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De rest van de tijd die vandaag overblijft gewoon gebruiken om lekker relaxed aan het recykleren te slaan. Da's pas zennnn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geen idee...recykleren?
    Ben niet zo creatief dat ik verschillende kledingstukken weer tot één uniek exemplaar kan omtoveren, althans heb daar nog nooit over nagedacht:)
    Wens je daar veel succes mee.
    ..en verder, soms heb je van die dagen "Heen en weer en heen en weer..." (Drs. P)
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. PPPPFFFf ... rustig blijven ademen dan komt alles goed ...

    Veel sterkte nog met je heen en weer gesjees ...

    Groetssssssssssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heen en weer dagjes die haat ik !! :-)
    helaas ze horen erbij.
    ben heeeeeeeeeeeeeeel benieuwd wat je dan met die stapels kleding gaat doen ?
    vlaggenlijnen maken ?
    :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk recykleren, je hebt genoeg keus in elk geval! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje heel wat lapjes stof om uit te kiezen zeg! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. probleem is dat het best héél kleine lapjes stof zijn, ik ga puzzelen :-)

      Verwijderen
  12. Oh haha zo wat een hoop werk heb je daaraan en ik moet zo lachen om hoe je dingen tikt,geweldig,fijne dag,lieve groet Musje,heb net bij Action 2 boekjes gekocht,maar de ene is te zwaar,dus ga zo is wat plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oja daar moet ik ook nog achteraan. Die ik hier heb liggen is ook te dik/zwaar. Ben benieuwd wat die andere dan is, laat je het weten?

      Verwijderen
    2. Het boekje is al heel leuk bedrukt met bloemen en een vogel en zag ook nog een andere motief,het heeft een elastiek zodat je het zo dicht kunt doen en is van Henzo,ik laat de kaft voor wat het is en plak er nog wat leuks zelf op.

      Verwijderen
  13. het zijn lappen zat whaaaaaaaaaaaa
    succecos
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ja amaai wat een BERG heb jij om te recyKleren!!!!
    ben benieuwd naar dat BRILJANTE idee van jou!!!

    hoop dat je niet gek gedraaid bent van je heen-en-weer dagje!!! Het kunnen soms drukke dagen zijn voor een moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goh, dat heen en weer sjezen ligt voor mij al weer zo lang achter me maar ik ben het nog niet vergeten hoor!Tjeetje als ik dat zo schrijf lijk ik wel 80. Wat een stapels met kleding daar moet toch wel een hele mooie Syl-creatie uitkomen, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar jij bent natuurlijk ook óntzettend veel ouder dan ik (.... not)

      Verwijderen
  16. Hay Syl,

    Meid wat ben je toch een heerlijk druk bijtje...
    En wat super tof dat je met de kinderen mee bent
    geweest naar het Czaar Peters huisje...ja dat zou ik
    ook nog wel eens graag willen zien.

    Enne je kleding daar komen natuurlijk weer mooie
    pronkstukjes uit a la Syl...

    Dag meisje ik wens je liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amai, wat een berg lapjes. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die berg mooie stofjes moesten even wachten vandaag.. Wat een dagje! Maar er komt vast iets moois boven om ervan te maken! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bezige bij ben jij ook zeg....ben benieuwd naar je recykleer-project, altijd leuk!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh ja ik weet het nog van vroeger. Geren van de een naar de andere kant. Dan ben je blij dat je weer werkt.
    Groet De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hahaha herkenbaar, ik vlieg ook van hot naar her, viel er zelfs van op de bank in slaap vanavond.
    Mooie lapjes! je verzint vast wat als de zon eenmaal echt blijft schijnen, zwierige strokenrokken ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh, ik zie een mooie, zwierige rok met allerlei fleurige banen! En een bijpassend sjaaltje daarbij om op een simpel tshirt te dragen... blote benen, en maar zwieren! Je hebt wel veel keus hoor, poeh jij bent lekker aan het verzamelen geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar die lapjes zijn her en der echt piepklein, zo een puzzel...

      Verwijderen
  23. ... en ondertussen nog nadenken wat je met die hoop prachtig te recycleren spulletjes gaat doen! :-) Christian vond het vast fijn dat moeder mee was op de fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind die lappen zo ook al waanzinnig leuk hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke kleurtjes zeg!!! De zomer komt eraan, dus ik zou zeggen; iets zomers? Of vlaggetjes haha, altijd leuk.

    Ik heb 3 jaar in Krommenie gewoont en ik ben daar nou ook nog nooit geweest. Is het de moeite waard om vanuit "einde beschaving" daar langs te gaan of zeg je van, je kan beter foto's googlen?

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon al 20 jaar in Zaandam en ik was er nog nooit geweest hahahahaha maar heel eerlijk.... ik zeg googlen. Het is wel een schattig huisje maar je bent er met een kwartier wel klaar (als je geen enthousiaste gids hebt bedoel ik dan). Het is wel leuk en de verhalen eromheen ook. Mooi tuintje erbij. Wat je wel kunt doen, bezoekje brengen en daarna lekker op een terras op de Dam gaan zitten :-)

      Verwijderen
  26. Leuk zo'n uitstapje met de kids, waar je zelf ook nog wat van opsteekt!! Fijne dag, hier schijnt volop de zon! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Amai dat zijn wel heel veel lapjes recykleerbaar stof :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...