dinsdag 1 juli 2014

Juffencadeautjes

Ik vroeg ideetjes.... en die gaven jullie hoor !!! Dank daarvoor.
Er zaten hele leuke bruikbare ideeën tussen, die ik zeker nog een keer ga gebruiken.

Toch heb ik me er voor nu best gemakkelijk vanaf gemaakt. Het ontbrak me aan de zin toch best ingewikkelde dingen te gaan maken.
Naast de barefoot sandals voor de opperjuf, heb ik voor de hulpjuffen notitieboekjes en stempeltjes bij de Hema gekocht. Leuk ingepakt met een kwartetkaartje als label maakt dat een leuk cadeautje.  

Gisteren hadden we een gesprek op school met het zorgteam. Er zijn wel wat aandachtspunten in groep 7 maar toch is Christian weer goed vooruit gegaan. Als hij doorgaat zoals hij nu doet zal hij op een keurig VMBO-niveau uitstromen. Ik vind alles prima, als hij maar goed in z'n vel zit. Waar ze wel tegenaan lopen is zijn gehoorprobleem. Nu bij Spelling de woorden wat moeilijker worden, wordt steeds duidelijker dat hij sommige woorden ook niet goed hoort met alle apparatuur die hij heeft. Verschil tussen S en Z bijvoorbeeld maar ook nk ng en sommige klinkers. Heel lastig maar daar is gewoon niet zoveel aan te doen. Ze gaan nu proberen hem meer te laten focussen op de spellingsregels (dubbele medeklinkers zegmaar) zodat hij dáár in ieder geval een goede score op kan halen. En zijn onzekerheid gaat verder aangepakt worden.
De directrice was echt superblij met haar barefoot sandals, oooooow gaaf voor op het strand zei ze. Leuk toch!  

Voor juf heb ik wat anders bedacht. Vanmorgen moest ik met Laura naar de ortho dus daarna even de stad in. De Pipoos bezocht voor een porcelein/glasstift, de Xenos voor bekers en tadaaaaaa:

Ze staan nu te drogen, dan moeten ze de oven in. En dan ga ik morgen op jacht naar een plantje. 
Welke zal ik nou weggeven?

Ook ben ik geslaagd voor een bikini, yeah !Nu nog een vakantie boeken maar dat schuiven we steeds vooruit.... op het allerlaatste moment, spannend!

22 opmerkingen:

  1. Leuk hoor, je cadeautjes. De rechter beker vind ik het leukst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk, die bekers!! Wat fijn dat het beter gaat met Christian en mooi dat ze gaan focussen op de zaken die haalbaar zijn. En ja..... alsie maar lekker in z'n vel zit. Goed zeg, dat ze meer aandacht aan de onzekerheid gaan geven. En een bikini, jeuj! Aangezien ik minder dan een week per jaar in een bikini rondhuppel, heb er vorig jaar 2 bij de Hema gekocht. In de uitverkoop, voor bijna nix. Vond het wel prima. Heb je al een idee waar je naar toe wil? Iets warms, denk ik? Lekker bikiniweer! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zeg La France, de kids ook, manlief zegt dichtbij. Het ei is nog niet gelegd, last minute beslissing dus.

      Verwijderen
  3. Toffe cadeautjes ...
    Fijn te horen dat het goed gaat met je zoontje ...
    waar je ook gaat alvast een fijne vakantie ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke cadeautjes. Fijn dat het met je zoon de goede kant op gaat en dat hij kan rekenen op zulke goede begeleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooooh echt super leuk die bekers! wat een goed idee. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke dingen hoor en dan lekker weg op vakantie dik verdiend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, de potjes! Maar ook de cadeautjes voor de hulpjuffen zijn erg leuk.
    Fijn dat Christian zeker vooruitgang boekt! Het moet toch een enorme inspanning voor hem zijn om met deze handicap zo goed mee te kunnen komen. Het is een kanjer, echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De bekers zijn enig!! Leuk idee! En fijn te horen dat Christiaan vooruitgang boekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke cadeautjes! Heb je goed gedaan!!! Fijn dat Christian toch weer vooruitgang heeft geboekt. Super! Je kunt trots zijn op je kleine vent!

    Oeh, spannend zeg, vakantie boeken op het laatste moment! Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooo de bekers zijn leuk geworden hoor! weggeven!? ehm misschien toch eerst maar een paar bij maken ;)
    Fijn dat het met zoon goed gaat op school. Maar idd het aller belangrijkste dat hij lekker in zn vel zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nah..hartstikke leuke dingen heb je!! Die bekers zijn ook heel tof geworden!! Toch ben ik wel heel blij dat ik van dat juffen gedoe af ben, zo lastig om steeds weer wat anders te bedenken.
    Fijn dat Christian het lekker doet, heel belangrijk dat hij goed in zijn velletje zit ja, dan komt het heus op zijn pootjes terecht!! Benieuwd wat jullie met vakantie gaan doen, dit jaar blijven wij in Nederland :-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn die leuk geworden. Hoe bedenk je het? haha. Een hele fijne avond gewenst.

    groetjes Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk dat het goed gaat met Christian en leuke geschenken voor de juffen. En nu vat ik de oven😜 ik vind beide schattig dus aan mij heb je niets!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn dat je zoon vooruit gaat op school.Toffe cadeau's voor de juffen en ik heb op een andere blog ook al zo'n leuk idee gezien met een tas en een porseleinstift dat ik er ook op zoek voor ga.Wel spannend zo'n last minute vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo,

    Oh jullie hebben het nog best druk, hier is de schoolvakantie deze week begonnen. Gelukkig maar, want iedereen is aan rust toe!
    Je hebt een toffe creatie gemaak, ze boffen op school met je :-)

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gave kadootjes, die stempeltjes zijn wel heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke kadootjes! Ik heb zelf voor de meester een opkikker-potje gemaakt, maar dan in de koekiemonster-variant met mini chocolatechip-cookies erin. Een foto daarvan verschijnt morgen op mijn google+ :) Het lijkt me knap lastig voor je zoon om dingen goed op te pikken etc als hij wat slechthorend is. Hopelijk lukt het om met behulp van alle regeltjes die er voor spelling zijn het steeds beter te doen. Maar ja, inderdaad is het het belangrijkst dat ze goed in hun vel zitten. Een fijne vakantie gewenst! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. koekiemonsterpotje vond ik ook zo een leuk idee maar dat haak-gepriegel vind ik dan weer niks hihi. Christian hoort zonder apparatuur maar 10%, met apparatuur zo een 50%. Het is niet anders, hij is zo geboren. Het komt vast wel goed met hem.

      Verwijderen
  18. Die bruine notitieboekjes ken ik! Ik heb er altijd eentje in mijn tas om blog ideeën in op te schrijven. Leuk!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind ze zo ontzettend vrolijk! Ik ga dit idee echt onthouden!
    Fijn dat het goed gaat met Christian.
    Het Beloofde Land in Voorthuizen is echt een mega leuke camping (en ook niet duur)!!
    Wij gaan dit jaar voor de 6de keer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...