maandag 4 juli 2011

3x Antonia en Benghelig rokje

Ik had weer wat Farbenmix patroontjes besteld en die zijn al even binnen. Elodie heb ik uitgetekend maar ik had nét te weinig stof voor een zwierige jurk voor Laura. Dat heb ik dus even opzij gelegd. Ik vind het mooi om de jurk in 1 stof te maken.
Genoeg andere projectjes lagen er nog! Allereerst heb ik een zeer Benghelig rokje gemaakt. Geïnspireerd door dat pittige maar ook dure merk heb ik een goed zittend rokje van Laura genomen en nagetekend. De Bengh rokjes zijn heel erg kort, vind ik weinig praktisch. Ik heb dus een iets langer rokje gemaakt van een gemeleerd joggingstofje van de markt (2 euro/meter), voorzien van band en roosje uit de voorraad. De boordstof komt ook van de markt. In het najaar zie ik hier een leuke legging en laarzen onder. Ik vind het helemaal leuk gelukt !


Patroon Antonia van Farbenmix was zó uitgetekend en geknipt en al even zo snel in elkaar gezet. Wat me tegenviel aan dit patroon is dat het niet lang valt. De eerste Antonia heb ik zo gelaten maar voor Laura is dit vrij kort. Overigens vindt ze het shirt 'stom' maar voor een eerste Antonia vind ik het wel een geslaagd project. De 2 kleine shirts heb ik gemaakt met een extra strook eronder, geeft nog een leuk effect ook.

De stoffen komen van De Stoffenkraam, uit de voorraad én van de markt. De donkerpaarse tricot is van Nooteboom, prachtige kwaliteit is dat en het werkt ook lekker. De tricot van de mouwtjes met brique en lila vond ik op de markt.

De bonte jersey tricot komt uit de voorraad, de mouwtjes zijn effen paars en boordje heb ik gemaakt van gestreepte tricot. De uil applicatie heb ik bij Xenos gevonden.

Voor het stippenshirt heb ik een (nieuw) jurkje uit elkaar gehaald, de mouwtjes zijn van een Stenzo tricot, boordje is aqua gestreept.

Er zullen nog vele Antoniaatjes volgen denk ik, erg leuk patroon. Ik heb een mooie winterstof liggen met gezichten erop, in combinatie met effen zwart ga ik daar een shirt voor Laura van maken, de variant met de lange mouwen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...