zaterdag 23 juli 2011

Van Zeeman naar Burda

Onderstaande shirts kwam ik tegen bij Zeeman, voor 1 euro per stuk. Zonnig geel en geel-wit-antraciet streep. Ik had er gelijk een patroon-idee bij !
Op de blog van Astrid zag ik dat mooi geel niet lelijk is. Hoewel ik geel meestal oversla staat het juist prachtig bij Laura d'r gebruinde huidje.

2 dames shirts van de Zeeman à 1 euro/st
Wat gaat dit worden ?

Ik heb het patroon BurdaKids 9542 gebruikt. Ik had dit al eerder gebruikt om een jurk te maken maar daar heb ik heel veel aan moeten veranderen. Ook nu was het niet 1-2-3 gefixt, te wijd, te bloot van boven (toch meer gericht op jong-volwassenen, lees: met borsten). Ik heb er dus nog een hoekje bij de hals én elastiek op de rug ingezet en nu het helemaal klaar is zie ik dat ik beter ook de bandjes nog iets kan inkorten. Laura wilde dus alleen op de foto van achteren maar dat snap ik best. Toch vind ik het leuk gelukt, het tricot stofje is mooi maar lubt wat aan de zoom. Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo gek bij deze top, lekker speels. Ik heb er nog wel een elastisch kantje aangezet.
Patroon erop, passen, meten, knippen....
bandjes uit de voorraad erbij gezocht ...


et voila !  De top voor Laura is klaar.
Het patroon is de Burda Kids 9542
(jurk, top en tas)

5 opmerkingen:

  1. ik heb ook twee shirts in de uitverkoop gekocht die verknipt gaan worden. leuk he, als je voor noppes iets kunt maken!

    groetjes Marlie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Marlie.... het is soms echt moeilijk om leuke betaalbare tricots te vinden ! Met een koopje als dit kun je ook weer eens iets proberen. Ik ben heel benieuwd wat jij ervan gaat knutselen ;-)
    Leuk dat je me gaat volgen, ik ga nu even bij jou kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Marlie, Toet & Binkie.... die had ik al opgeslagen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amai, heel tof voor die meiden!!! bedankt om te komen rondsnuffelen op ons blogske! groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Mimi.... ik heb helemaal over jouw berichtje heen gelezen! Ai schaam..... bedankt voor je reactie en ik houd je blog in de gaten.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...