dinsdag 26 juli 2011

ABC103, Xenia & ontwerpers in de dop

De ABC103 is in overleg met Laura wat aangepast. Hoewel ik het TiTaTovenaar gehalte nog altijd hoog vind, vindt Laura de jurk geweldig (daar gaat het uiteindelijk om). Ze wilde 'm eigenlijk gelijk aan. Ik vond het niet zo een goed plan, want ze is namelijk aan het skaten. Buiten het feit dat het weinig praktisch is omdat in een zwierig jurkje te doen, is het ook nog eens geen gezicht met knie- en elleboogbeschermers en helmpje op! Beter voor andere gelegenheden. De vilten bloem die we op de jurk hebben aangebracht (met een speldje) verdoezelt de diepe V-hals en maakt het ook extra leuk. Voor een showronde was geen tijd, dus even bij de pop aangetrokken.

 
De Xenia van jersey tricot is ook klaar, zonder rits gemaakt en zonder onderstrook. Wel een randje kant langs de onderkant gezet. Deze stof is van mooie kwaliteit en vond ik op de markt, de paars gestreepte tricot van het beleg kocht ik bij De Stoffenkraam. De slippers vonden we bij Action en het toeval wil dat de kleuren in de jurk terugkomen. Meisje blij !

Vooralsnog kan de jurk alleen aan met een bolero erover, want waar blijft die zon ?!

Omdat beide kids nog wel een vest kunnen gebruiken heb ik het Farbenmix Bandito patroon besteld. Op de site van Farbenmix kun je een tekening uitdraaien zodat je zelf een ontwerp kunt maken. Ik heb zowel aan Laura als Christian gevraagd hoe hun vest eruit moet zien.


Laura wil het vest in zachte Nicky velours in de kleuren paars, aqua en zwart.


Christian was sneller klaar met tekenen, mahaaaam ik ga dat eeeeeeeecht niet allemaal inkleuren hoor, ik zet een streepje en ik wil ook geen hart aan de rits maar een voetbal ! Deze gaat gemaakt worden in kobaltblauwe en zwarte fleece en voor die 3 (Ajax) sterren hebben we ook al leuke applicaties gevonden. Een voetbal rits hanger is wel weer een uitdaging.
Op mijn vraag of het vest dan niet in rood/wit gemaakt moest worden kreeg ik een verongelijkt gezicht te zien. Duhuh..... ik ga niet in een neppie lopen ! Hahahahahaha maar ik moet zeggen, ik vind een blauw/zwart vest ook ff beter. Ik heb zonder zijn medeweten wel een stof besteld in kobaltblauw met voetbalbekers en voetballen erop, daar ga ik het capuchonnetje mee voeren.

De stoffen heb ik her en der besteld, was jammer genoeg niet op 1 site te verkrijgen allemaal. Hoop dat ik het snel binnen heb zodat ik aan de slag kan. Het vest voor Laura heb ik al uitgetekend.

In de tussentijd ligt er een Farbenmix Laura om in elkaar gezet te worden. Hoe die gaat worden laat ik jullie uiteraard weer zien.



4 opmerkingen:

  1. Ziet er allemaal super uit! En wat een leuke idee om hun de vesten zelf laten tekenen. Ben alleen bang dat het hier een erg kleurrijk geheel gaat worden, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel !!...liefs Ria......xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Heidi, ja die vesten ! Aan die van m'n zoon ben ik als eerste begonnen omdat die stof eerder binnen was. Capuchon wordt toch anders gevoerd want die voetbalstof is niks (voetbal heeft een doorsnee van 30 cm geloof ik). Mijn dochter houdt van "tamme" kleuren. Vandaag kreeg ik de nicky binnen en het vest zit dus ook al half in elkaar. Komt m'n man binnen en het eerste wat ie zegt: oh leuk, ben je een zwarte-pieten-pak aan het maken. Pfffffft lekker dan.... ik geloof dat ik Laura er toch moet van te zien overtuigen dat er wel iets van versiersel op het vest moet !
    Morgen moet ik op zoek naar leuke boordstof, ik kan op het net niet veel soeps vinden. Maar even op de markt kijken en als ik niks vind dan maar saai effen zwart.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De vesten lijken me wel mooi worden, leuke kleuren heeft je dochter gekozen!! Enne.....mannen(lol)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...