dinsdag 11 februari 2014

Bezig zijn met haken

Bezig zijn met haken..... een geweldig boekje uit 1972 dat ik meenam bij de kringloop een paar weken geleden....80 cent :-)
Van zo een gehaakte zwembroek word je volgens mij niet blij als je tijdens zwemles moet duiken maar er staan toch echt hele leuke, bijna modern te noemen dingen in. In ieder geval weer even inspiratie voor nieuwe projecten.

Het haken lukt op dit moment niet erg en wel hierom :
ik pakte iets te enthousiast een heet bakje uit de magnetron (lees: ik dacht niet na).
En wat doet een mens dan in een poging het bakje met chocola niet te laten vallen, juist.... die houdt het nog wat langer vast om het ergens neer te zetten. Tja.... doet pijn!
Inmiddels is het iets minder vurig gelukkig. Gisteren weer een poging gedaan te haken en op zich gaat dat wel maar omdat die vinger niet meewerkt, haak ik als een schildpad zo traag. En dat irriteert me en dus leg ik het opzij. En dan verveel ik me en pak ik het toch weer op. En zo gaat dat steeds.
Hoe bedoel je verslaafd haha!

***




53 opmerkingen:

  1. Pff, en dat kan zo nabranden hé. Beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Owwww wat een geweldig haakboek meis!!!!
    En je brandblaar .... auwwwww .... kusje erop?
    Brandwonden zijn altijd heel naar :(

    Knuf Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat vervelend zo'n blaar. Dat doet zeer gelukkig schrijf je dat het al wat minder vurig is. Ik heb een slijmbeursontsteking in de schouder, dus haken gaat hier ook niet zo lekker. Maar ja, verveling is ook niets. Je gescoorde boekje is top. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Auwau, verzorg die brandwonde maar goed...
    Dat boek is de moeite hé, dat staat hier ook op de plank.
    De lange broek zie ik me ook niet zo direct dragen....
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, je vinger... AUW! Hopelijk is het snel weer over. Dat boek heb ik ook, stond nog bij mijn mama in de kast. Voor 80 cent zijn dat altijd leuke dingen bij de kringloop!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen ik die plaatjes zag dacht ik ook best nog wel hippe patronen op de zwembroek na dan :).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor een bezige bij als jij komt zo'n blaar niet goed uit ...
    een schitterend haakboek met leuke ideeën heb je gescoord!
    Nog een fijne dag, lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hope your hand is better!!!
    Enjoy reading/studying your "new"crochet book!
    Xxxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Auw.... Haken gaat dan een stuk lastiger... Ik denk ook niet dat zo'n zwembroek handig is, zie je iemand al uit het water komen??? Is het meteen een kniemodel...Veel beterschap met je vinger!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat pijnlijk. Raar hè, dat je zo'n heet bakje dan vast blijft houden ipv het te laten vallen. Dingen kunnen best heet worden in de magnetron. Ik had laatst aardappels gepoft in de magnetron. Het folie stond helemaal bol maar toch haalde ik het eraf waardoor de hete stoom tegen m'n duim kwam. Gelukkig geen blaar en ik kon nog haken ;) , jij hopelijk ook weer snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh kusje erop heeft niet genoeg geholpen ;). Hihihi ja hoezo verslaafd?! Maarreh naaien lukt wellicht wel ;), maar kan me ook wel voorstellen dat je gewoon verder wilt aan je WIP's. Dikke knuff en heel veel beterschap met je vinger!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gaaf zo'n haak boekje :) . Maar die brand blaar.... :( pijnlijk! (misschien wel een nieuwe afkickmethode uitgevonden ;) ) Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. auw !!!!! dat voel je wel leuk zo'n oud haakboekje en je ziet veel van het oude komt weer terug !!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Niet leuk, sterkte ermee....wel een geweldig boekje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk boek! Zo zie je maar weer....alles komt weer een keer terug....niets weggooien dus...haha.
    Sterkte met je vinger!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh nee! En dat kan pijn doen hé...
    Hopelijk snel weer beter zodat je ongestoord kan haken. ;-)
    Fijn boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mag ik je een tip geven voor de brandblaar? Deze wonden trekken altijd zo samen en krijg je lelijke korsten. Als het vocht eruit is een stukje gaas insmeren met atrix handcreme, stukje folie er over en goed verbinden en lang laten zitten 1-2 dagen, dan verschonen en weer dezelfde procedure en zo doorgaan tot je een mooie nieuwe huid hebt, kan wel 10dagen duren maar dan heb je wel een heel goed genezings proces en geen lidtekens.. .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ow da's een goeie ! even kijken of ik die crème hier heb. Ik heb nu wel speciale brandwondengaas erop, zou dat niet ongeveer hetzelfde werken. Het droogt nu wel wat uit.

      Verwijderen
    2. Dat uitdrogen moet je dus voorkomen en met de creme en folie houdt je het vochtig en dat is essentieel voor een mooie nieuwe huid.

      Verwijderen
    3. Hoe gaat het met je vinger?

      Verwijderen
  18. Oei, dat is een flinke blaar en dat op zo'n vervelende plek. Heel veel beterschap, is niks zo zonder haaknaald, hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Auw.... ik wens je veel beterschap en hopelijk gauw aan de haak!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Verslaafd? Hoezo :-)
    Heb ook zo een boekje liggen, pure nostalgie en ook een tip tegen zo een brandwonden, onmiddellijk Johannesolie er op doen. Geen pijn, geen blaar en geen litteken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die moest ik even opzoeken Johannesolie, morgen maar even zien hoeik het verder ga behandelen. Het droogt nu raar op zegmaar.

      Verwijderen
  21. Oei, sterkte met je blaar!!
    Maar je heb een heel erg gaaf haakboek op de kop getikt :)
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oeiii dat doet zeer zo'n brandwond! wat geweldig die plaatjes uit dat boek. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Auw!! Vorig jaar werd ik een keer omver gefietst en bezeerde mijn pink. Links terwijl ik rechts ben, maar zelfs die mis je dan bij het haken..... Hoop dat het snel wat beter gaat met je vinger... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk boekje ow haha niet zo slim hoor van je,ik had het laten vallen,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Aiiii....wat ook helpt is jecovitol, is levertraanzalf. Helpt verseld helen. Ook bij kloven, schaafwondjes, opengekrabbelde ietsjes...
    Ouderwetse tip afkomstig van m'n schoonmoeder die haar zus ooit in brandwondencentrum heeft gewerkt?
    Geel wit bruin tubetje, bij de betere drogist.
    Ik had trouwens ooit een gehaakte bikini. Was er zoooo trots op...! Weet nog precies hoe ie eruitzag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. het is dicht dus je kan er tandpasta op smeren de pepermunt in tandpasta trekt in ieder geval de hitte eruit

    BeantwoordenVerwijderen
  27. au au dat klinkt pijnlijk! Dan maar even niet haken en lekker languit op de bank met je retro boekje, hoe leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oef da's een flinke blaar! Balen is dat, als je belemmerd wordt in wat je wil doen!...dan die tijd misschien maar benutten om flink wat inspiratie op te doen uit dat leuke retrohaakboekje!! Sterkte met de vinger!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. O jeetje dat wordt afkicken Syl maar hopelijk kun je je weer snel uitleven en zo boekje is zo grappig om te zien, zo'n gehaakte bikini kan jij best hebben ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Na een tijdje niet actief te zijn geweest probeer ik zo nu en dan mijn blog weer te vullen met zelf gemaakte dingen...ook weer hier en daar "snuffelen" en nu zie ik dat je een vreselijke nare brandblaar hebt Syl...

    Ieks....dat is op een vervelende plek. Zoals anderen all voor me schreven is dit wel een gelegenheid om inspiratie op te doen ;-)

    Lieve groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Handig boekje heb je weer gevonden, daar staat vast heel veel inspiratie in! En auw je vinger zeg, heel vervelend en een grote straf als je handwerkfanaat bent!
    Hopelijk geneest het snel.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo herkenbaar! Rusteloos als je niet kan wat je zo graag doet. En inderdaad afkicken van een haakverslaving!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. En dat boekje geweldig! Ik hoop dat mijn moeder ook nog vele van dat soort boekjes op zolder heeft liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ow succes met vinger. Dat is lastig met haken dus... Misschien dan maar alleen je helemaal krom lachen om de belachelijke foto's van die boekjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jaah dat boek heb ik ook ;-)
    Enne beterschap ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. wat een grappig boekje, haha gehaakte bikini nou wat wil een mens meer hahaha, Wat balen van je vinger zeg! hopelijk geneest het snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh! Een haakvinger. Dat heb ik ook wel eens! Even rust nemen (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh jeetje... wat een pijnlijke plek! Brandwonden zijn echt heel erg naar... bah! Maar dat haakboekje ziet er superleuk uit, lekker retro (en dat is uiteraard weer helemaal hip) :) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Leuk haakboek hé. Jij had wel een koopje zeg. Hij staat hier ook in de kast heb hem nog ens doorgebladerd. Geeft inderdaad inspiratie.
    beterschap met de hand, hopelijk geneest het snel zodat je weer fijn kunt haken zonder pijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Alles komt terug, ook de modelletjes uit de jaren 70 ;)
    Veel beterschap met je hand!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ai ai veel beterschap voor de verschroeide plekjes! Je kan wel veel in je mooie boekje bladeren tot de pijn over is, met een lekker tasje thee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ja, die vondsten bij de kringloop zijn zo leuk hè ? Ik zie ook regelmatig leuke boeken staan. En wat je zegt: sommige dingen zijn verrassend modern en kunnen zo weer gemaakt worden. Heerlij toch? Beterschap voor je vinger. Iek!!! ziet er niet fijn uit. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Nou Sylvia dat is wat je zegt een behoorlijke blaar (auw).
    kringloopvondsten haha hoe verslavend is dat :-) en ja inderdaad in die oude boekjes staan dingen die we nu weer als modern ervaren maar dan in een iets ander jasje. LEUK!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  44. jaaaa dat kan zo irri zijn grrrrrr wat maak je toch gave dingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. O jee, die vinger ziet er niet fijn uit. En dan toch doorhaken...

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ai, ai...niet lekker door kunnen haken, moet er niet aan denken. Zeker met je "nieuwe" boek vol inspiratie..hopelijk gaat het snel wat beter

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Oh-sterkte met je pijnlijke vinger-ziet er niet fijn uit-hopelijk kun je snel weer aan de productie-mooie week gewenst-xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...