donderdag 20 februari 2014

Haaktherapie

 Haken is leuk! Haken is verslavend ! Haken is hip ! Haken ..... I ♥ it !

En vooral veel verschillende dingen en dan nog het liefst tegelijkertijd, voor de afwisseling.


Onderzettertjes van restjes Drops Paris.... pasteltinten...
en ik had ook nog wat blauw. 
Ow dat garen moet ik echt weer hebben hoor, die kleuren zijn prachtig, dik garen, splijt wel iets maar ik vind het mooi. En nu is het echt bijna op dus :-(

Granny Stripe Loop Shawl, gewoon voor de leuk.

En een nieuwe omslagdoek in de maak : 

ik vond ergens een patroon mét vertaling in het Nederlands maar die heb ik weer opzij gegooid.
Van zo een lap tekst raak ik in de war en ik dacht dat ik het nooit zou snappen.
Met alleen een schema lukt het me veel beter en dan valt het weer mee. 
Geen knalkleur dit keer zoals je ziet, voor ieder wat wils hè (maar misschien maak ik er stiekem wel een knallende rand aan...)

Ik ben nu nog een beetje aan het luiwammessen. Vanmiddag haal ik de strijkplank naar beneden.
Volgens mij is er weer schaatsen op TV, dan kan ik intussen mooi de boel wegstrijken. Zo een zin in hahahaha.

Vanavond heeft Christian Techniektentoonstelling op school, hij heeft een telescoop gemaakt (echt werkend!). Hij mag het aan alle ouders laten zien compleet met powerpoint presentatie en mondelinge uitleg.
Trots op m'n knul ♥

Ik kreeg net mail van de school van Laura, of ik haar keuze van het vakkenpakket voor de 3e klas door wil geven. Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen. Ze zal kiezen voor Zorg & Welzijn maar de vakken die je bij moet kiezen... ik snap er niks van. Nog maar eerst 10x lezen dan.

Voor nu, fijne dag!

32 opmerkingen:

  1. Je bent heerlijk bezig met van alles en nog wat. Zo herkenbaar! Geniet van je dag, lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi allemaal maar die felle kleurtjes in de shawl vind ik natuurlijk weer top, veel plezier vanavond echt knap hoor van Christiaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HayHay!
    Wat prachtig allemaal! En wat doe je dat mooi en netjes!
    Haken is zo fijn! Voor mij ook een vorm van therapie :-)
    Deze week mijn eerste Doily gemaakt, staat ook op mijn blog.
    Fijne dag!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke dingen ben je aan het maken. Zo herkenbaar als je aan het haken bent vergeet je alles even. Super knap van christiaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal mee eens...haken is verslavend,maar haken is ook therapie , dat heb ik zeker en vast de laatste jaren met het ziekzijn ondervonden ....ik heb net mijn huishoudelijk taken aan de kant gegooid en ga nog wat toertjes haken ....toch na lang wikken en wegen aan de CAL deken begonnen, puur om eindelijk eens mijn restjes op te maken .....net voor ik op vakantie ging heb ik nog iemand blij kunnen maken met een grote zak restjes,geeft een goed gevoel ....

    Liefs
    marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi je bloemen en die kleuren schitterend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk die omslagdoek heb ik ook gemaakt! Haakt heerlijk weg en voor je het weet is die af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is hetzelfde patroon als mijn blauwe omslagdoek zie ik, haakt lekker he:)
    Ik heb momenteel een haakdipje, gaat hier niet zo lekker met oudste zoon en ik,kan er even niet veel toe komen om te bloggen enzo..
    Komt wel weer.
    Loopt je winkel al een beetje?
    Groetjes,
    Lineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die is hetzelfde inderdaad, haakt nu wel lekker weg maar ik moest wel even in het patroon komen. Leuk om te haken.
      Jee, het is wat met de zonen hè, sterkte met je knul.
      Ach dat winkeltje, nou ik heb wel een paar dingen verkocht (ook op marktplaats trouwens) maar het kan nog beter hoor!

      Verwijderen
  9. Heerlijk zo verschillende projecten te gelijk en door elkaar haken!
    Doe ik ook altijd.
    Wat dapper van Christiaan dat hij dat zo maar even doet! Knap hoor, ik hou helemaal niet van presenteren voor een groep.
    En als je er niet uitkomt bij het kiezen van een profiel voor Laura, gewoon de decaan of de mentor van school om hulp vragen, daar zijn ze voor.
    X Nana
    PS, dank je voor je lieve reactie op mijn blog van gister.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, ik moet echt leren haken... Een van de weinige dingen die ik nog niet onder de knie heb, maar als ik al je mooie projecten zie gaat het kriebelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat je in zo'n haak-flow zit! En wat goed van Christiaan zeg, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind vooral de kleurrijke onderzetters en de kleurrijke col leuk! Goeie flow! Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leukerds, die onderzettertjes!!! Haak ze, heerlijke therapie!!! Ik ga het ook zo ook even doen, ter ontspanning, na een chaotische dag invallen in groep 3!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk, al die bloemetjes :-)
    En dan zo'n vrolijke col en heerlijk warme omslagdoek; je bent goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ff je berichten bijgelezen Sylvia. Je felle kleurtjes omslagdoek is super de super ! :-) De grijze gaat ook mooi worden die kan overal bij gedragen worden. Wat kan je toch bezorgd en verdrietig zijn als het om je kinderen gaat hey. Mijn man zei altijd: kan je niet slapen ? - Ik: nee - Hij: Waarom niet - Ik: ik maak me zorgen om...- Hij: niet aan denken joh..
    Whahahaha ja was het maar zo simpel maar ik kan dat ook niet zomaar uitschakelen als een lichtknopje. Hij wel.
    Sterkte Sylvia met het steunen van je jongste. Een dikke knuffel xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Drops Paris zeg je??? awel...daar haak ik eigenlijk niet graag mee...en nu liggen hier wat restjes en zelfs enkele spiksplinternieuwe bolletjes....en ze liggen IN DE WEG...en ik kreeg/won bij jou eens een tof pakketje DUS als je mij je adres nog eens doormailt, dan stuur ik ze op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oooooow wat lief !!! ik zal je ff mailen :-)

      Verwijderen
    2. ik zie je mail adres niet, doe het ff via FB

      Verwijderen
    3. veerle.marquebreucq@skynet.be , maar ik zal ook via facebook kijken !

      Verwijderen
  17. Wauw wat een mooie dingetjes! Je granny loop sjaal is leuk!!! Die ga ik onthouden :)

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Amai, je bent weer fel bezig zeg! De onderzettertjes zijn heel leuk! En je nieuwe sjaal lijkt me een heel mooie steek, de kleur iets minder, maar zoals je zegt, voor ieder wat wils :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk leuk leuk die onderzetters!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die sjaal....fietfieuwwwww nice!! Suc6 met het vakkenpakket
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je bent ijverig met haken zeg :-) Leuke dingen allemaal.....ik weet nog dat er vorige zomer een aanbieding was met Drops Paris, toen heb ik er ook wat van gekocht voor een poncho. Misschien dit jaar weer, nog een paar maandjes wachten.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja precies, toen heb ik het ook gekocht :-) Op zich is het niet heeeeeeel duur, ik ga gewoon even het net afstruinen.

      Verwijderen
  22. owwww syl jou meis en mijn meis staan voor hetzelfde feit
    dat vakken pakket.. we hebben er onlangs een avond over gehad en bij veel info ben ik het meeste al weer kwijt.. nerissa gaat in elk geval ook voor dit pakket... metrix zei je moet helemaal niet kijken hoe het heet, je doet gewoon de vakken die je het lekkerst liggen :-) gaaf je onderzetters zeg evenals het andere ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind je sjaal erg leuk, al die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat haken is abracadabra voor mij maar ik zie wel dat je mooie dingen haakt, knap! pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. heerlijk al die haaksels,
    altijd wat te doen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...