donderdag 6 oktober 2011

Lekkers van Mme Zsazsa én vervolg Haak-avontuur

Gisteren heb ik me gewaagd aan een recept dat ik vond op de bijzondere blog van Mme Zsazsa, want buiten het ontwerpen en maken van 'rokskes en kleedjes' kan ze ook heerlijke recepten bedenken.

Wat was het wat ik man en kinders gisteren voorschotelde ?
Dat was een heerlijk pasta-gerecht met broccoli, rode peper, knoflook en pijnboompitten met een saus van pecorino. Het recept staat uiteraard hier. Ik heb er nog wat hamblokjes doorheen gedaan als aanvulling. We hebben gesmuld !
Heel gemakkelijk te maken en super van smaak. En bovendien ziet het er ook nog eens gezellig uit.


En er wordt hier ook nog steeds gehaakt en gehaakt en gehaakt, bij een boekwinkel hier in het Zaanse vond ik een leuk boekje "Lieve knuffels zelf haken". Het bruin voor de uil had ik natuurlijk niet op voorraad dus met kleurtjes die ik wel had heb ik een bonte verse van de uil gehaakt, erg leuk om te doen.
En ja het ene oog is groter dan het andere oog.... tsssss toch evenveel toertjes gehaakt, ach.... we oefenen gewoon nog even verder. Pinguin, octopus, peertjes, aapjes, appeltjes met worm, cactus, ijsjes, olifantjes, ik draai er mijn hand straks niet meer voor om.
Dit boekje is het :

De haaknaald doet alweer zijn werk.....

6 opmerkingen:

  1. O maar die salade lijkt me heel lekker , voor de kinderen die beide vegetariër zijn ook en dan voor ons inderdaad even hamblokjes erdoor.

    bedankt voor je tip en haakse verder.

    hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wel gewoon warm hoor Gea....
    maar koud zal dit ook best lekker zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat boek heb ik ook!
    Wel vind ik het allemaal erg klein hoor...maak liever wat grotere dingen.
    Bedankt voor je reactie op ons blog de haakheksen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Pauline, grappig! Het is inderdaad allemaal klein wat er in staat. Dit uiltje valt dan nog mee, is iets van 14 cm geloof ik.
    Ben nu bezig met granny stripes, dat haakt zo lekker weg hihi. Dochterlief heeft wel een bestelling gedaan van zo ongeveer ál die gehaakte frutsels die in dit boekje staan dus ik heb nog wat te doen. Ik zag ook ergens van die gehaakte eikeltjes en denneappeltjes, dat vind ik zelf helemaal geweldig maar ook wel weer heeeeeeeel klein!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mmmmmmmmm ziet r lekker uit, da moeten we ook s proberen! & wat een superlief beestje, als k s "uitgenaaid" ben ga k toch het haken s proberen! vele groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He wat leuk! Dat boekje heb ik ook. Heb ik het meisjes olifantje voor m'n dochtertje uit gehaakt. Ik vind het een heel leuk boekje. Ik vind je uil mooi geworden hoor! Het viel mij niet eens zo op dat het ene oog groter was dan het andere.

    Groetjes, Zita

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...