maandag 19 december 2011

Blij dat ik Glij + Frutsel aan de Knutsel

Het leek wel een aflevering van Ter Land Ter Zee en In de Lucht vanmorgen met De Stilletjes.
Temperaturen rond het vriespunt volgens de krant ..... Zou het glad zijn mam.... vroeg Laura (met in haar achterhoofd de valpartij van vorig jaar). Nou.... ik denk dat het wel meevalt maar doe wel voorzichtig hè meis. Kus op haar wang en meisje op weg naar school.
Christian is liever lui dan moe en begon te piepen dat hij niet wilde fietsen. Joh, je gaat zelf fietsen hoor, mama kan jou bijna niet meer houden achterop (en bovendien moet een 8-jarige gewoon zelf fietsen nietwaar).
Afijn, wij op pad, hier de straat uit. Oversteken over de wat drukkere weg om aan de overkant rechtsaf te slaan. Ik zeg tegen Christian, voorzichtig hoor als je de bocht omgaat.
En hoppa........ daar lag ik dus zélf op de grond. Zoooooooooo verradelijk glad. Fiets half op me. Voorbijgangers kijken naar me met een glimlach en lopen gewoon door ken je dat. Christian bleef gelukkig kalm en ik kon zonder blessures (maar wel met de schrik in m'n lijf) met de fiets aan m'n hand verder. Ik was toch wel zooooo blij dat ik hem niet achterop had !

Thuis eerst een bakkie leut genomen, beter !

Vervolgens verder met mijn tuniek, dat vordert gestaag.
En ik heb me uitgeleefd op de krans waarover ik in mijn vorige post vertelde.

Tadaaaaaaaaa :

Het heeft natuurlijk totaal niks Kersterig maar je wordt er wél vrolijk van !

Heel gemakkelijk te maken. Men neme een piepschuim krans (deze komt van Pipoos), heel veel cupcake vormpjes van de Hema, die slappe weet je wel (die je beter niet voor het bakken van cupcakes kunt gebruiken - zie vorige post). Een doosje spelden. Nog wat stroken papier erin verwerkt en een lint om 'm op te hangen. Gewoon de vormpjes op de krans prikken, dicht tegen elkaar, beetje verfrommelen naar eigen inzicht. En voila, zo klaar !




Ik had het idee gezien in 101Woonideeën nr. 12-2011. Daarin stond een beeldschone witte krans met vredesduif van papier bovenin. Maar hee ik had geen witte cupcake vormpjes. En ik wilde toch eigenlijk gebruiken wat ik hier had liggen.


Vanmorgen werd ik verrast door de postbode.
Op slag was ik vrolijk zeg, een pakketje voor mij !

Give-Away gewonnen bij Moos en haar Moosies!

Een toffe gehaakte buidel.
(ik mag wel oppassen dat Laura er niet mee vandoor gaat),

Bolletjes haakkatoen in mooie kleuren, verschillende lapjes stof, een superlieve gehaakte kerstkaart (die inmiddels een mooi plekje heeft). Vilten vogeltjes en vilten balletjes. applicatie, strikjes en zilveren kralen in de vorm van een hart.



Daar wordt een mens toch weer blij van ! Er gaat dus nog veel gefrutseld en geknutseld worden in huize Stil.



6 opmerkingen:

  1. Gelukkig voor je dat het met je valpartij goed is gegaan, ik had dat vorig jaar ook en wel met Daphne voorop, gelukkig stopten er toen wel mensen om me te helpen. Schandalig dat ze alleen maar lachen en zo voorbij lopen....

    En wat een leuke vrolijke krans heb je gemaakt! Dat is iets om te onthouden.

    En wat een super give-away heb je gewonnen, geweldig!

    Groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig niets opgelopen na je valpartij meid! Ik vond het drie keer niks vanochtend. Zag het al echt gebeuren, na 3 nachtdiensten op de Spoedeisende Hulp, dat ook ik gekreukeld weer zou binnen lopen ;-)

    Die krans is leuk! Wat een gaaf idee!!!

    Veel plezier met je pakket. Ben blij dat hij snel gearriveerd is en hoop dat je er wat mee kunt!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jee, dat is zeker schrikken! Voorzichtig hoor.... gelukkig leuke goedmakertjes daarna!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oef, gelukkig heb je niks overgehouden aan je val... Maar je hebt voor de schrik wel een heel mooi kado gekregen hoor! En die krans vindt ik te gek!

    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh,gelukkig goed af gelopen en wat een gave give-away die je hebt gewonnen en je krans is super geworden,groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei dat was even schrikken, gelukkig had je niets. Dat mensen dan zo door lopen he, ...dat snap je niet. Wat is de krans leuk geworden! Heel feestelijk. Wat leuk dat je een give-away hebt gewonnen,..daar zul je vast veel plezier van hebben!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...