woensdag 7 december 2011

Kringloop Schatten No.4 en Elodie perikelen

Kringlopen is leuk ! Gewoon.... om schatten te vinden. Dingen die je eigenlijk niet nodig hebt maar tóch meeneemt omdat je er een fijn gevoel van krijgt.

Gisteren vond ik :


Poppen maken : 40 vrolijke poppen, met heel veel leuke kleertjes. Het boek is uit de jaren 70.
Ik vind vooral de Sprookjespoppen erg leuk, Het Meisje met de Zwavelstokjes (niet op de foto), Mary Poppins, Roodhaartje (soort Pippi lijkt het wel) en niet te vergeten Roodkapje.
Geen idee of ik hier iets uit ga maken maar voor 50 cent kon ik dit boek toch ook niet laten liggen.
Ik had even de flits uit moeten zetten zie ik, sorry voor de wazige foto's.


Hier ben ik toch zo blij mee ==>


Wat is het, wat is het ?
Nou.... een 2-persoons laken + 2 slopen in nieuwstaat. Geen idee of het echt retro is maar de print in ieder geval wel. Ik werd gelokt door de oranje kleur denk ik. Het is echt oranje, op de foto lijkt het niet zo. Heel veel meters stof voor 2 euro :-)
Wat gaat het worden..... uuuuuh weet nog niet. Maar dit komt vast wel eens van pas denk ik zo.

En dit vond ik ook nog :


Ook hier is de "rode draad" oranje geloof ik, heerlijk retro. In mijn huiskamer komt dit niet te staan, niks retro daar. Maar op mijn naaikamertje annex inloopkast annex strijkhok (3 x 2,5 meter zo ongeveer haha) moet ik maar eens ruimte maken voor dit vrolijks.

**********************************

De Kerstjurk voor Laura (de Elodie) vordert gestaag, ik heb er vandaag flink aan gewerkt. Ze heeft net gepast zodat ik het elastiek in de hals op maat kon maken. Maar waar ik al bang voor was: de jurk is te wijd bij het lijfje. Ik baal er zo van. Op veel blogs had ik gelezen dat dit model heel smal valt en ik had dus wel al een maat smaller genomen dan normaal maar het is echt geen gezicht. Zucht.... hoe ga ik dit nou oplossen zonder helemaal opnieuw te moeten beginnen ? Iemand tips ? Gewoon de zijnaad innemen is een optie natuurlijk, lint aan het lijfje naar achter strikken. En zelf vindt ze dat er een petticoat onder moet zodat het wijd uit staat. Helluppie !

Verder zijn we nog altijd op schoenenjacht voor onder de jurk. Mijn smalle meisje heeft ook heel smalle voetjes met maat 35 (soms nog 34), een crime met schoenen kan ik je vertellen. De bestelde ballerina's met bandje kunnen weer terug want ook deze zijn veel te wijd. Heeft iemand ideetjes ? Ik opperde al dat ze dan maar laarzen onder de jurk aan moet maar dat werd niet goed ontvangen.

Dit wordt vervolgd dus...



12 opmerkingen:

  1. waw! wat een schatten; vooral Roodkapke = super!!! & die lakenset: geweldig! "kringlopen" i ook één van mijn favorite hobby's! veel plezier met de jurk nog ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahaha dank je Mimi. oooooooooh die jurk grrrrrrrr, nou het moét gewoon mooi worden. Ik ga 'm morgen aanpassen.
    Roodkapje is leuk hè, volgens mij helemaal van vilt, zal ik het een proberen hihi toch niks te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk je inkopen!! Heerlijk retro!

    Het jurkje, de zijnaden kan je innemen en als het niet héél veel is kan je ook met een lint werken inderdaad. Schoenen voor smalle voetjes, bekend probleem... wij komen altijd bij (veel te) dure schoenen uit voor onze oudste!

    Succes!
    Groetjes,
    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Nathalie, ik ga het met lint doen ondanks dat het best veel is wat eraf moet of misschien allebei een beetje haha (beetje zijnaad en dan evengoed lint).
    Irritant hè die schoenen, we hebben alles gepast, ook dure maar het is nu ook niet echt de tijd voor ballerina's geloof ik. Nou we geven de moed niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een mooie schatten heb jij gevonden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kringloop is te gek!!!

    mooie dingen heb je gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke dingen heb je gevonden bij de kringloop, het dekbed en de kopjes in retrostijl,..geweldig!
    Wat vervelend voor je dochtertje dat de schoentjes weer terug moesten,...jammer is dat altijd he. Ik kan je er niet mee helpen helaas maar hoop dat je toch een oplossing zult vinden!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Bien, wat nou weer raar is, ik volg je al enige tijd maar je komt niet voor in mijn leeslijst. Zo raar, ik las op andere blogs dat het daar ook voorkomt. Ik ga het even uitzoeken want ik zie dat jij toch ook dingen gepost hebt (en dat wil ik niet missen)

    en

    @ Esther; meisje is zooooooooo verdrietig en dat vind ik echt zo zielig. Misschien schoentjes haken hihi. Ik hoop met grote hopen dat we toch nog iets vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuke vondsten, dat dekbedovertrek zooooo gaaf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk he dat kringlopen! Ik zie ook in veel te veel dingen iets (wat ik er weer mee kan doen) met als gevolg een uitpuilende zolder.

    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh wat leuk leuk leuk
    IK ben ook gek op kringlopen.. en ik ga nooit met lege handen naar huis. Apart eigenlijk dat dat retro servies weer helemaal hot is.. terwijl ik jaren geleden dat vreselijk vind. vooral dat oranje.. zo zie je maar weer hoe mensen veranderen
    Ik kom zelf uit de periode van bruin beige..mijn hele uitzet was zo servies meubels, en dan alles van brabantia voor in de keuken... vreselijk saai als ik daar nu aan terug denk.. hoewel ik nog steeds wel van natuurteinten hou, wordt dat wel opgefleurd met soms felle kleuren..
    Die oranje stof vind ik wel een uitdaging om daar iets van te maken. ben benieuwd


    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo, kijk eens op mijn blog! Je hebt de troostprijs van de haak-giveaway gewonnen! Mail je me ja adres even?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...