vrijdag 23 december 2011

Thank You


Dank jullie wel lieve medeblogsters voor alle inspiratie die ik van jullie krijg
en voor de leuke reacties op mijn blog. Toen ik dit blog begon wist ik niet
wat ik kon verwachten maar het is echt zó leuk om op deze manier nieuwe
mensen te ontmoeten. Ik word er erg blij van !

Een nieuwjaarswens spreek ik nog niet uit, zover is het immers nog niet......
één stapje tegelijk...

Ik wil jullie allemaal mooie kerstdagen toewensen samen met jullie dierbaren.
Koester de mooie momenten die je samen beleeft, immers die momenten worden mooie herinneringen.

Voor hen die dierbaren moeten missen tijdens de kerst, bedenk... ze blijven altijd in je hart.

Ik wil met jullie een gedichtje delen dat op het bedankkaartje na het overlijden van mijn moeder stond.
Het is wel heel persoonlijk maar soms is het fijn om je verdriet niet alleen te hoeven dragen. Mijn ouders zijn beide heel jong gestorven. Ik heb nog vaak erg moeilijke momenten, ik mis ze zó erg! Toch voelt het zoals beschreven in het gedichtje, ik wéét dat ze niet echt weg zijn.


Wanneer ik morgen sterf,
zei papa op een keer,
dan kun je mij weer vinden,
daar…… in de Grote Beer.

De dag dat papa ging,
hield mama zichzelf groot.
Maar slechts zes jaren later,
vond zij plots ook de dood.

Daar…… in de Grote Beer,
zijn zij nu met z’n twee.
Wij leven ons leven op aarde verder,
en zij kijken met ons mee.

Het was alsof zij afscheid namen
maar liefde is oneindig groot.
Het voelt voor ons nog steeds als samen
liefde is sterker dan de dood.

xxx Syl


12 opmerkingen:

  1. kippevel, Syl! warme kerstdagen ook voor jullie, liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad kippevel, ik kan me zo goed voorstellen wat er door je heen gaat. Hoewel ik zelf nog mijn beide ouders heb, bekruip me soms de angst dat er een dag gaat komen dat ze van je heengaan.. ik zal ze dan ook vreselijk missen. maar gelukkig hebben we onze herinneringen dan, en wetende dat ze altijd in je hart blijven bestaan.

    Een fijne kerst gewenst en heel veel gezondheid in 2012

    liefs
    petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi gedicht meis!
    Is juist altijd met de Kerst, bij uitstek een familiefeest, dat je je verloren dierbaren des te meer mist.
    Maar wat je zegt is waar ... ze blijven altijd in je hart!!!

    Fijne en gezellige Kerstdagen Syl!!!!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en heel erg waar!! Heb zelf heel jong mijn moeder verloren en mis haar nog altijd.... Maar ik weet dat ze toch hier naast me zit.. Tis een gevoel, maar geeft mij veel steun...

    Hele liefdevolle en fijne kerstdagen!!

    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Sylvia,

    Wat een mooi gedichtje en zo helemaal waar!
    Hou de mensen die in je hart wonen heel dicht bij je en de mensen om je heen: hou die in je hart.
    Hele fijne Kerstdagen,

    Groet Soesa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie woorden, juist deze dagen realiseer ik mijzelf dat het zo belangrijk is te genieten van de momenten met iedereen die je dierbaar is.Syl fijne dagen en ook leuk om jou via je blog te leren kennen,groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele fijne feestdagen en een gezond 2012!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoop dat je de kerstdagen goed doorgekomen bent... Ik weet hoe het voelt om niet meer naar je thuis te kunnen omdat de mensen die je thuis vormen er niet meer zijn... Gewoon rond je kijken en je zal zien dat er toch nog duizend schitterende dingen rond je zijn en in je hart draag je die warme herinneringen voor altijd met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtig gedicht, ik krijg er kippenvel van. hele mooie woorden

    liefs coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Syl, het is bijna mosterd na de maaltijd, maar door problemen met de updates in de leeslijst van mijn blog mis ik steeds een flink aantal blogs, waaronder die van jou! Vanmorgen stond ineens iedereen er weer in en vandaar dat ik toch graag nog even wil reageren op dit berichtje. Mijn vader is ook veel te vroeg overleden en het gemis blijft altijd. Daarom moet het voor jou wel heel zwaar zijn om je beide ouders te missen. Zeker in deze tijd van het jaar. Ik vind het een prachtig gedicht, heel ontroerend. Ik schoot er gewoon van vol. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je lieve mensen om je heen hebt die er altijd voor je zijn, want dat helpt echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dikke knuffel...heftig allemaal he???......liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jee wat heftig van je ouders. En wat ontzettend mooi gezegd in het gedichtje, zo is het maar net....
    Knuffel! X

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...