zondag 18 december 2011

Een Boom in Huis

Zoooooooo daar is ie dan..... onze Kerstboom !
De boom die het hele jaar in een doos op zolder ligt en er nu even uit mag.
In vroeger jaren hadden we altijd een échte. Veel leuker al zeg ik het zelf. Maar niet zo leuk is dat ik allergisch ben voor de hars die de boom fabriceert met als gevolg dat ik dagenlang verga van de jeuk.
En bovendien lagen de katten altijd in de boom, veel kapotte ballen leverde dat op maar ook gratis engelenhaar.
Inmiddels hebben we al heel lang geen katten meer maar toch houden we het bij een kunstboom.
Een echte boom is vaak niet recht maar onze boom staat op dit moment ook zo scheef als de Toren van Pisa. Maar even kijken hoe we dat gaan oplossen.

Ik heb er weinig aan gedaan, de kids hebben de boom behangen met alle witte en zilveren ballen en ornamenten die ze konden vinden. De grote slingers hebben ze achterwege gelaten.
Soms heb ik een bonte boom, die jaar werd het dus een rustige boom. Er kan nog wel wat bij wat versiersels betreft. Ik zie wel waar ik nog tegenaan loop. Gisteren zag ik bij de Xenos een heel fout kop- en schoteltje met veel blingbling, nou die mocht ook mee.

De bal rechts op de foto met de witte ornamenten is nog van mijn moeder geweest. Jammer genoeg begint de bovenkant een beetje af te brokkelen.
Van de doorzichtige ballen met veertjes erin had ik er heel veel maar er zijn er ook al veel gesneuveld. Ik was er op slag verliefd op toen ik die ballen zag.
Toch vind het ik het ook leuk dat een boom er ieder jaar weer anders uitziet.
Laura en Christian hadden gisteren zin in cupcakes, nou ja meer zin in het maken er van :-)
Afijn, zo gezegd zo gedaan maar Laura gaf ineens een kreet. Maham..... dit gaat niet goed hoor. In de oven zat álles aan elkaar geplakt, het leken wel poffertjes!
Het was me wel al opgevallen dat de cupcake-bakjes van de Hema wel erg dun en slap zijn. Het gewicht van het beslag is teveel voor die dingen. 2 sippe kindjes had ik hier.
Maar.... ook platte cupcakes kun je versieren hoor, kijk maar :

De marsepein (turquoise) en fondant (roze en lichtblauw) komt bij Xenos vandaan. Ik moet zeggen dat ik niet zo weg ben van dat fondant, het was even een probeerseltje maar is echt mierzoet.

Kijk wat je wél kunt doen met slappe cupcake bakjes, we hebben er gewoon een slinger van gemaakt (pijperagers aan elkaar en er doorheen prikken) :


Dit is de volgende uitdaging, met die punaises lukt het niet. Gisteren wat spelden gehaald, kijken of dat beter gaat :






8 opmerkingen:

  1. O,ik ben heel benieuwd naar de cupcake-bakjes-krans en die bal met het veertje erin daar het ik er ook een stel van,ik vind ze nog steeds heel mooi,fijne zondag gr.Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAst een grappig idee om dat op te spelden in een krans! ben benieuwd naar het resultaat! en dat je kerstboom een beetje scheef staat, ach! dan lijkt het toch nog een beetje op een echte haha. liefs coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jullie zittten ook niet echt stil hee ;-) toch veel vrolijke kleurtjes leveren die cupcakeskes op, als ze zo lekker zijn als ze eruit zien! leuke boom trouwens, hier zien we ook altijd wel wat we erin hangen, alle dingen die we hebben komen uit de kringloopwinkels of rommelmarktjes! liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'k ben benieuwd hoe de cupcake krans wordt. De cupcakes hebben ze heel leuk versierd hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat de boom staat, en jammer van de cupcakes maar ze zien er niet minder lekker uit hoor!

    Nog veel plezier met het maken van de krans!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk de cupcakes slinger, maar ben ook erg benieuwd wat je met de krans gaat doen, ik hou je blog in de gaten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik steek de cupcakevormpjes nu altijd in zo'n flexibele bakvorm met kleine cupcakevormpjes. Dan zitten de cupcakes wel in hun leuke papiertjes en houden ze mooi vorm voor de flexibele bakvorm die steun biedt tijdens het bakken en het derde voordeel is dat ze dankzij die papieren vormpjes vlotjes uit de flexibele bakvorm komen. Want dat was bij mij het andere probleem: in papieren vormpjes waren ze heel onregelmatig van vorm en uit mijn flexibele bakvorm kreeg ik ze niet allemaal ongeschonden. Een combinatie van de twee is dus ideaal :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ De Libbrechts.... dat is wel een heeeeel goede tip, ik heb inderdaad altijd wel een beetje lelijk gevormde cakes .... thanks !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...