vrijdag 9 december 2011

Hartjes voor een Lieverd en Kerstjurk is af !

Een paar dagen gelee kreeg ik het bericht dat mijn lieve tante Janny nogal ongelukkig ten val was gekomen. Gevolg : arm gebroken nét onder de schouder. Een akelige breuk maar ze houdt zich kranig (en zal zich voortaan wel 2x bedenken voordat ze in haar eentje een trapgat gaat behangen...).

Ze is zelf nogal creatief op het gebied van kaarten maken maar dat zit er voorlopig dus niet in. Janny (want ik mag van haar geen tante zeggen) is een zus van mijn moeder, die twee hadden een heel sterke band en van alle zussen lijkt zij het meest op mijn moeder, in uiterlijk, in karakter en ook in stem. Groot was dan ook de schok toen mijn moeder 3 jaar geleden plotseling overleed, notabene op de verjaardag van Janny. Dat moest zo zijn denk ik. Ieder jaar is het nu dus troosten én proosten. We voelen allebei dat ze niet weg is.

Ik heb een zwak voor haar, ondanks de tegenslagen in haar leven is ze altijd positief. Toen ik nét bevallen was van Laura ruim 11 jaar geleden, kreeg Janny een heftige hersenbloeding. Ze kon niets meer, ook niet meer praten. En toch heeft ze duidelijk kunnen maken aan haar man dat hij een cadeautje voor de baby moest kopen. Waar je al aan denkt als je zelf zo ziek bent. Hoe stoer ben je dan ?!

Afijn, ik geloof dat ik afdwaal. Ik heb voor Janny 2 lieve harten gehaakt die ze ergens op kan hangen. Als het goed is, krijgt ze ze vandaag over de post. Ben benieuwd wat ze er van vindt.

Dit is het geworden :


Deze hartjes zijn gemaakt van garen van de Zeeman, wit met een glinstertje erin. Erg leuk voor kerst natuurlijk. De kraaltjes die eraan hangen komen van een armband die vorige week spontaan knapte. Ik heb dus op mijn knietjes alle kralen verzameld en zie hier hoe ik ze weer gebruik.
Ik ben van plan voor mezelf ook wat van deze hartjes te haken, voor in de kerstboom. Het is leuk om te doen en ook niet moeilijk dankzij het fijne patroon van Karin aan de Haak. Het patroon vind je HIER (en nog veel meer leuks).

Vanmorgen heb ik de Elodie van Laura aangepast. Zijnaden flink ingenomen en toch ook nog een lint bevestigd om naar achteren te strikken. Op de pop zit het nu goed. Vanmiddag weten we of het ook bij haar goed zit, ik hoop het zo.

Niet op de troepjes letten, ik heb even snel een paar foto's geschoten :-)





Het vestje vond ik bij de V&D, heeft ook een mooi satijnen lint als sluiting. Gisteren zag ik ineens het licht : Laura heeft nog een rok in de kast (die ze nooit aan heeft), die rok heeft flink wat laagjes en kantjes. Als we die rok ónder de jurk dragen, krijgt de jurk wat meer body, zoals Laura graag wilde. Dat moet dan voor het kerstdiner maar zo worden opgelost.
En dan moet je weten dan al deze moeite wordt gedaan voor een kerstdiner op school dat welgeteld (schrik niet) 1 uur en 1 kwartier duurt. Ik vind het altijd nogal een gedoe, waarom doen ze dat diner nou niet wat langer.

De zomerversie die ik van de Elodie ga maken, maak ik 2 maten smaller én gaat een onderrok krijgen, zoveel is zeker haha!

Fijne dag !

Groetjes, Sylvia

17 opmerkingen:

  1. Lief, die hartjes voor Janny,en de jurk vind ik prachtig:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke hartjes zijn het geworden! De Elodie is heel feestelijk en het vestje maakt het helemaal af. Hopelijk past de jurk nu goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief van je die hartjes voor je tante.
    En die jurk is prachtig. Hopelijk wil je dochter die nog eens wat vaker aan dan alleen tijdens dat kerstdiner. Dan heb je tenminste eer van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een kranige & lieve tante heb je daar! koester haar maar diep in je hart, wel een bitje een ontroerend verhaal ... & nen dikke waw! voor die jurk, Laura zal stralen op t kerstdinee! knap!!! liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief die harten! En wat een prachtige Elodie.

    Groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn schattig geworden die hartjes van jou.
    Ik vind het een heel lief gebaar en ik denk dat je tante dat heel erg kan waarderen. De jurk is leuk geworden hoor, het ziet er heel feestelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een toptante, die verdient zeker wel zo'n mooi hartje!
    En je kerstjurk is prachtig, wauw! Lang natafelen dan maar....??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En dank voor je leuke reactie op mijn consultatiebureaubericht! Vermoeiend hoor, die curves.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lief idee om van die prachtige harten voor je tante te maken. Die verdient ze zeker ook, zo te lezen. Hopelijk gaat het gauw weer wat beter met haar.
    De jurk voor je dochter is heel erg mooi! Wat een geluk dat ze een moeder heeft die zoiets moois voor haar kan maken!

    Leuk trouwens dat je meedoet aan de Give-Away :)

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lieve hartjes, daar is ze vast heel blij mee. En de jurk is helemaal top, knap hoor!
    Fijn weekend,
    Andina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. sterkte met je tante.... eh met Janny bedoel ik ;) mooie hartjes heb je voor haar gemaakt. En wat moet het een schok geweest zijn, het overlijden van je moeder... 3 jaar is ook nog behoorlijk vers :( :( :(

    Hee maar die Elodie is heel mooi geworden! Ik heb onlangs zelf ook het patroon op de kop weten te tikken maar vond het meer een zomerdingetje. Maar ik hem zo bij jou zie, kan het ook heeeel goed voor de feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zou je tante blij zijn met die hartjes! ze zijn echt super lief! 1 uur en een kwartier, dat word snel eten zeg van al dat lekkers hahaha! fijn weekeind, liefs coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is de kleding mooi geworden! Echt wow, chique ook!
    En de hartjes, lief ook! Denk dat je tante daar echt wel blij mee zal zijn!

    Groetjes,
    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lieve hartjes en die jurk is PRACHTIG! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie hartjes voor je bijzondere tante.
    Ze zal er vast erg blij mee zijn.
    De elodie is prachtig, mooie voor de kerst.

    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dank voor de lieve reacties, tantetje was er blij mee.
    En inderdaad hoop ik dt Laura de jurk wel wat vaker zal dragen dan alleen tijdens de 5 kwartier dat het kerstdiner duurt :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...