dinsdag 6 december 2011

Dag Sinterklaasje

Dag Sinterklaasje, Daaaahaaaaag Daaaahaaaaaaag Zwarte Piet....
rust in de tent..... na een heerlijk avondje. Of middagje eigenlijk, want wij hebben het zondag gevierd, gelijk met de verjaardag van Manlief.
Het was heel gezellig en de kids genoten van het uitpakken van hun cadeautjes.

Zou Christian blij zijn met zijn dozen lego ?


Zo te zien wél ! En Laura is superblij met haar Barbie-kapsalon waarbij ze haren kan kleuren en weer uitwassen.

Zelf ben ik verblijd met warme sloffen voor mijn voeten, kleine pannetjes voor in de oven en mooie Trollbeads kralen voor aan mijn armband. Waar ik ook heel blij mee ben is het frutselspul, lintjesgaren, grote haaknaald en een paar bollen zpagetti.

De eerste bol lintjesgaren is al weg gebreid, leuk om te doen en het resultaat is een mooie sjaal in mijn favoriete tinten.


Met de zpagetti ben ik ook al bezig, ik hoop dat ik er een heel kussen uit krijg, uit 1 grote en 1 kleine bol, ben bang dat het toch net niet genoeg is. Waarom is dat spul zo duur? En dat voor afval... tja....

Op naar Kerst nu hè ?! Er wordt al flink geknutseld aan kerstversieringen op de diverse blogs heb ik gezien. Ik heb zelf vorige week  ook geknutseld.
Dit kwam ik tegen in de 101Woonideeën, een piepschuim krans volgeprikt met kaarsenhoudertjes en van die prikkers voor het prikbord:


Dit heb ik ervan gemaakt :


Ik heb de bal maar op de kast gezet want als ik 'm ophang vallen de onderste dingetjes eruit, hoe handig ! Ach dit staat ook grappig.
Met een krans ga ik wat anders doen, wordt vervolgd dus...


8 opmerkingen:

  1. plezant hé dat materiaal om sjalen mee te maken ... heb er ook zo een aantal gemaakt ...
    leuk idee die krans ... klinkt eenvoudig ... je moet wel op het idee komen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er leuk uit allemaal! Heerlijk he, iedereen weer blij en tevreden ;-)

    Groetjes, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat jullie zo blij zijn met alle Sint-kadootjes! Dat Zpagetti vind ik ook zo leuk,..niet om zelf te doen hoor, want handwerken kan ik niet zo goed,...maar het resultaat wat het geeft, zo heerlijk grof gehaakt ik zag laatst ook een grote Zpagetti poef! Ook erg leuk.

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank jullie wel 'meiden'. Wat is het toch heerlijk om te fröbelen hè, lekker bezig zijn met van alles en nog wat. En wat dat Zpagetti betreft, een poef stond op mijn lijstje maar dat spul is zo duur en je hebt voor een poef onwijs veel nodig. Misschien komt het ooit nog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een bezige bij ben jij ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige sjaal en zo snel! Ik vind 'm te gek! En om je vraag op mijn blog te beantwoorden: liften is eigenlijk gewoon namaken. En dat is wat wij scrappers regelmatig doen! Omdat sommige mensen van die mooie dingen maken, die je ook wel zou willen maken. Leuk dat je het vraagt en leuk dat je mijn blog bezocht! Ik ga hier eens rondneuzen. Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb ook nog een bollintjesgaren, moet het nog steeds gaan maken. gewoon een avondje voor zitten dus;-) Je zoon met de lego.. het is alsof ik mijn eigen zoon weer zie op die leeftijd.. Ook een echte lego fanaat. jammer dat ze zo gauw groot worden. nu staat er sinds kort een elektrische gitaat op zijn kamer hihi...Maar de lego blijft bewaard. en je dochter is dus een echt meisje.. verwend met een barbie kapsalon.

    Toch leuk om te lezen wanneer je zelf de sint bent ontgroeit.Hier doen we het met kerst
    OOk leuk hoor, maar toch als er ooit kleinkinderen komen zal ik weer genieten van die goede oude sint\\grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Nadine, okeeeeee liften = namaken hihi je moet het ff weten.... Je maakt mooie dingen hoor. Scrappen heb ik geprobeerd, ik heb heeeeeel veel papier en spulletjes maar op de een of andere manier wil het toch niet echt lukken.

    @ Petra: Joh het is zo gebreid hoor! D.w.z. als je het door hebt want ik heb het wel 7x uitgehaald omdat ik het te breed vond, uiteindelijk 6 steken opgezet. Kan nog wel minder, dan wordt de sjaal wat langer.
    Leuk hè dat lego, hij speelt nu nog steeds met lego van mijn man van vroeger, onverwoestbaar spul. En maakt iets minder lawaai dan een elektrische gitaar (hellup!).
    Laura is idd wel een meisjes-meisje maar ergens toch ook weer niet want ze houdt ook van jongensspeelgoed en zit op karate.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...