donderdag 7 juni 2012

RecyKleren, Ruffled Skirt

 
Wat gaat dit nou worden??

Ik vond ergens in een hoekje een tasje met 2 onafgemaakte jurken, ahum, waarom onafgemaakt... werkelijk geen idee! Maar goed, er waren ook nog wat restjes tricot. Gecombineerd met een zwart t-shirt maakte ik er dit van : 
Een ruffled skirt ! Yep, het had mooier geweest als de achterkant van de tricot niet wit was maar hee het was nou eenmaal wit... wij vinden 'm wel helemaal leuk gelukt. Ik heb gekeken naar de tutorial van lil blue boo. Zij gaat uit van nieuwe stoffen, ik heb als basis dus dat t-shirt gebruikt waardoor mijn rokje wat minder uitstaat. Veel tricot had ik niet over. Je kunt vrij gemakkelijk het patroon van de "roezel" vergroten. Ze gebruikt de helft van het patroon, je moet het dus 2x uitprinten. Ik heb het op het rokdeel gelegd en erop gelet dat de onderkant van het patroontje onder de zoom van de rok uitsteekt. Vervolgens weet je hoe groot het stuk moet zijn dat je er tussen moet plakken. Beetje gek uitgelegd maar kijk maar gewoon bij die tuturial, dan snap je wat ik bedoel. Het ziet er ingewikkeld uit maar is echt heel gemakkelijk te maken. Ik weet zeker dat deze er nog een keer gaat komen, dan wel met nieuwe stoffen denk ik want je hebt toch wel flink wat stof nodig voor die roezels.
Toen ik dit rokje aan het maken was bedacht ik me dat het heel leuk zou zijn (voor een kleiner meisje) om er een soort regenboog-rokje van te maken, dat geeft een super effect denk ik.

Fijne dag !
Syl

14 opmerkingen:

  1. Superleuk, je bent goed bezig ;-)) De Jule vind ik ook helemaal geweldig! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een echt zomerse rokje, het staat Laura weer erg goed! Volgens mij heeft die dame een nieuwe kast nodig met zoveel nieuwe kleren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja die blog van Lil blue bo...die ken ik...kan al misselijk worden als ik het woord kanker hoor, maar zij...petje af...
    Mooi weer Syl, goed bezig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. j heft hè, wat een verhaal, tis een sterke dame!

      Verwijderen
    2. ik bedoelde dus heftig,
      mijn blogger hapert zeg bah

      Verwijderen
  4. Yep deze is weer héél mooi, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook alweer zo leuk (en knap gemaakt)!
    Nog effies en er moet een kast bij voor de nieuwe hippe gardarobbe hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al weer zo leuk gedaan, sierlijk rokje hoor!
    Een fijn weekend, lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje Laura mag wel een uur eerder op staan,zoveel keuze heeft ze om aan te trekken haha.

    En ja normaal gesproken gaan ze ook op de fiets,maar dit jaar voor het eerst samen met groep 6 op schoolkamp en die gaan verder weg dan groep 5 normaal doet en dat vonden ze te ver fietsen(de leerkrachten dan) Maar ja met die regen van gisteren vond ik het niet zo erg hihi,

    En ik zal het onthouden voor de volgende give away ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. huh gaan ze met groep 5 al op kamp? Da's vroeg..
      Hier alleen groep 7 en 8, dit jaar voor het eerst samen (en dat vindt Laura dus niet leuk)

      Verwijderen
  8. Wat ben jij goed aan het recykleren de laatste tijd zeg! Leuke dingen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat recykleren. Je hebt er echt talent voor hé.
    Ik ga mijn kast deze week eens opruimen en hopelijk kan ik zo ook wat leuke stukken recykleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En ik zie net dat ik je 200ste volgertje ben. Leuk hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaaaaaaaa vind ik echt leuk ! Dank je wel, ik heb me bij jou ook aangemeld, zag daar een zeer herkenbaar Efteling-verhaal. Hebben wij vorig jaar gedaan. Mijn kids zijn wat ouder maar ook wij hebben genoten, zéker van Raveleijn (hadden we al eerder gezien maar de show is aangepast en nu veel beter), en we hebben in het Wapen van Raveleijn gegeten, zo gaaf! oooooh ik wil weer ! Haha
      Yep 200 volgers, dat vraagt om een give-away, ga ik over nadenken wat dat gaat worden.

      Verwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...