maandag 4 juni 2012

RecyKleren, we gaan nog even door

T-shirt van mij (heb ik al heel lang, ben ik nu wel klaar mee) wordt retrorokje voor Laura. De turquoise boordstof had ik nog liggen.

Afgelopen week tijdens de vakantie van de kinderen ben ik even met Laura op pad geweest voor wat nieuwe shirts. De meidenshirts vindt ze bijna allemaal stom, je ziet ook wel erg veel Hello Kitty of kinderachtige prints, dat ben ik echt met haar eens. Zelfs bij H&M hebben ze voor grote meiden niet echt leuke kleding meer. We gingen dus naar de NewYorker voor de kleinste damesmaat.
Ze vond daar een neon oranje en neon groen shirt dat off-shoulder gedragen moet worden, met een top eronder staat dat haar erg leuk vind ik (gelijk ook zo groot is ze dan). En die kleuren knallen ook zo lekker!
Ik bedacht me dat ik in mijn kast een shirt had liggen dat ik nooit draag omdat het gewoon niet flatteert. Het enige wat ik heb aangepast is de tailleband, de rest heb ik gelaten voor wat het was.


 
Damestop van de kringloop wordt tuniekje met haltersluting.
 
Ooit gemaakte jurk FM Laura, een draak van een jurk haha, nooit wat geworden. Nu dan verknipt tot danstop, off-shoulder natuurlijk. Niks afgewerkt, lekker stoer.
 
Zomerjurk waar m'n borsten uitrollen heb ik vermaakt tot rok. Voor de tailleband heb ik de mouwen van een paarse longsleeves van Laura gebruikt.

Ik heb nog steeds veel tricot liggen, veel kleine shirts vooral, ik moet dus gaan combineren. Ik dacht gelijk aan het urban rokje maar dat vindt Laura niks. Maar als ik het nou eens heeeeeeeel stoer maak, ik heb best veel zwarte shirts liggen? Iemand nog tips voor recykleren voor GROTE meiden?

Ik snuffel best veel op het net op zoek naar net weer even andere recycle kleding, al zoekende kwam ik langs een blog dat ik nog niet eerder gezien had. Ilse blogt nog niet zo heel erg lang maar ze maakt erg leuke dingen vind ik. Ik heb me aangemeld als volger nr. 2 maar ze verdient echt meer volgers hoor, zo leuk dit blog! Haar blog heet Pommelien.

Omdat ik nu weer zonder werk zit, heb ik de overblijf van de kinderen maar weer opgezegd, dat betekent dat ik zometeen de regen inmag om Christian op te halen.
Vanmiddag ga ik maar wat vacatures zoeken, hopelijk vind ik wat !

x Syl

19 opmerkingen:

  1. succes met het zoeken naar een job !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toffe recy-kleren ! Succes met het solliciteren!
    En dank je wel voor de Pommelien tip, ik ben daar volger nr.3 nu. Liefs, CarlaK

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kleding heb je ervan gemaakt! Nog meer inspiratie gekregen.
    Lastig om kleding te vinden hè als ze een ''grotere'' smaak krijgen maar nog zo smal zijn, ken het met mijn dochter.
    Succes met het vinden van een baan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goed bezig Syl!!!
    da retro rokske s echt wel super!!!
    ook den "off-shoulder" (k zen echt niet meer mee ;-)
    vind k haar super tof staan!
    doe zo verder zou k zeggen ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke dingen weer gemaakt meid!
    Je hebt het echt te pakken :-) Leuk hoor en je dochter waanzinnig leuke originele en hippe kleding!

    Succes met job hunting!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn weer erg leuke recykleren geworden, geweldig!
    Succes met de vacatures!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je weer mooie dingen gemaakt zeg! Zoals jij het schrijft lijkt het allemaal zo eenvoudig om te doen, maar ik denk dat het om de drommel niet meevalt om zoveel leuks te maken. Complimenten dus ennne... succes met zoeken naar een nieuwe baan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb vroeger ook heel veel genaaid voor de kids. Had een keer een lap van een gulden en daar had ik ze allemaal mee aangekleed, zo leuk. Nu zijn ze daar te groot voor, maar ga ik vrolijk verder thuis, hoezen, kussens enz. Groetjes en fijne week, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het werkt echt aanstekelijk jou 'gerecycleer'... ik heb ook zin gekregen om in elk te groot T-shirt mijn schaar in te zetten. Weeral superleuk allemaal. Veel geluk met de vacaturezoektocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk... Mijn dochter zal jaloers zijn! Wat je zegt mijn dochter slaagt op het moment ook niet echt, ben al vele winkels afgeweest voor een bikini, de ene is te kinderachtig de ander te volwassen, te groot bovenstukje kleine broek pfff een bikini lukt me niet maar wie weet wat anders ... Leuk idee om een shirt te vermaken!
    Nog een fijne week, lieve groet diana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. o help, ja dat ken ik van die bikini's !
      H&M... bovenstukjes veeeeeeeel te wijd voor m'n dunne meisje (en niet verstelbaar, lekker handig.. not). We liepen toevallig langs een uitverkooprek van Henk ten Hoor, een neon bikini, helemaal verstelbaar voor 4 euro tadaaaaa! En we hebben ook nog een bikini van o'Neill gekocht (maar dan betaal je dus wel weer de hoofdprijs - overigens zijn die wél mooi van pasvorm).

      Verwijderen
  11. Wauw zo knap dat je dit kunt,ben best jaloers,ik zou zo graag met een naaimachine willen werken,je kunt er zoveel mee,ik wens je een fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vrouwmens, wanneer doe jij dat toch allemaal????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou uuuuh je moet wat hè... geen werk meer haha (grrrrr)

      Verwijderen
  13. Wauw, wat een tempo zeg... Wat heb je veel leuke dingen gemaakt van de "oude" kleding. Super! Er liggen hier twee recykleerprojecten op de stoel... morgen misschien...

    Ja, voor tieners is het soms moeilijk leuke dingen te vinden... Hoewel Kirsten geregeld mijn kast plundert en ik mijn shirts, blousjes, vestjes en hemdjes voorbij zie komen... Ook armbanden en oorbellen worden gejat.... Grrr... maar mijn make-up niet meer sinds haar verjaardag...pfew toch niet iets vooruitgang.

    Maar ik ben voor Kirsten bezig een broek en jasje te maken, omdat het in de winkels gewoon niet in haar maat te vinden is... Ze is gewoon nog te smal voor een damesmaat.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yep, doe dat eerst nog maar allemaal want... ik heb jouw jurk-project op 17 juni gezet haha!
      Kirsten is wel groter dan Laura toch? Laura is echt zooooooooooooo dun (niet verder vertellen: 30 kilo bij 1.55 m.... ai ai.. ondergewicht heet dat maar eten doet ze wel... zal goed komen als ze echt gaat puberen hoop ik).
      Ik ga ook nog een broek maken voor Laura, heb een tóp model gevonden: Jule van Cinderella Zwergenmode. Ik heb er al 1 gemaakt, zit mooi, skinny model is het. Ik moet nog foto's laten zien. Volgende is in de planning, maar eerst moet m'n lockmachine het weer doen.

      Verwijderen
  14. Oh-je bent weer goed bezig geweest en "good luck" met het job-zoeken-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je weer leuke dingen gemaakt!! Ha ha, off-shoulder, dat was in onze jeugdjaren ook helemaal hip (ik moet meteen aan die poster van Flash Dance denken, met Jennifer Beals, weet je nog?? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...