vrijdag 22 juni 2012

RecyKleren voor een kleine meid

Er rolde zó maar een gezellig rokje onder mijn naaimachine vandaan, gemaakt van allerhande shirts en wat restjes tricot. Ik vind het ook wel eens leuk wat kleiner spul te maken (ook gezien het feit dat Laura dit echt niet meer zou aantrekken, wel het model, niet de stofjes), dit is een maat 110.

Ik heb het patroontje Jolly gebruikt, een E-book van Farbenmix. Het is een heel simpel patroontje maar ik vond het wel handig dat ik nu rokjes in verschillende maten kan maken, daarom heb ik het aangeschaft.

Lekker om je restlapjes voor te gebruiken (of kleine shirtjes). Je zou dit rokje ook gewoon van katoentjes kunnen maken met een tailleband van boordstof of gebruik voor de boord een t-shirt.
Ik vind de beschrijving voor de dubbele boord in dit patroon erg verwarrend, ik heb het dus op mijn eigen manier gedaan ;-)

Ik heb de hele dag al een onbestemd gevoel. Vandaag krijgen we de nieuwe groepsindeling voor school. Vanwege het teruglopende leerling-aantal gaat er geschoven worden met klassen en worden er ook combi-klassen gemaakt zowel in de onder- als bovenbouw. Hoewel ik natuurlijk niet op zaken vooruit mag lopen draaien mijn hersenen overuren, zo erg dat ik er hoofdpijn van heb. Het is nog even afwachten waar het voor mijn knul volgend schooljaar op uit draait.

x Syl

Update klassenindeling: Christian komt in de gewone groep 5, daar ben ik heel blij mee. Ik ben minder blij met het aantal kinderen, dat zijn er 30 en dat is veel te veel, gematigd blij met de juffen de voor de klas komen, die heeft hij de beide keren in groep 3 gehad en ik was daar klaar mee zegmaar.  We gaan het afwachten hoe het gaat, meer kunnen we niet doen.

21 opmerkingen:

  1. Nou zeg, jij bent niet meer te stoppen! Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tof rokje ! ik stuur je een virtueel pilletje tegen de hoofdpijn, heb vertrouwen, hoe het ook uitdraait op school, de ervaring leert dat het vaak moeilijker is voor de mama's dan voor de kinderen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je pilletje, heb net ook maar een echte genomen ;-) Ik weet dat moeders zich altijd zorgen maken maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat mijn knul naar groep 5 gaat maar dat ik niet wil dat het een 4/5 wordt omdat ie dan nóg verder afzakt (hij loopt achter en moet zich juist ergens aan op kunnen trekken, ik word wel blij van 5/6 haha). Ik wacht het af, over een uurtje weet ik het...

      Verwijderen
  3. Heel tof rokje!!!! Oh en dat gevoel over klassenindeling ken ik heel goed.... we zaten er vorige week middenin. Succes,hopelijk pakt t goed uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha yep, en dan ook nog graag een pittige juf voor de klas in plaats van degene die hij nu heeft, mijn buik draait weet je dat.

      Verwijderen
    2. En het ergste is dat je zo weinig kan doen!! Is Christiaan zelf blij met de juffen? En blijft ie bij zijn vrienden? Onze oudste is zelf heel happy met de nieuwe juf volgend jaar en haar twee vriendinnetjes zitten bij haar in de klas, en dat vind ik wel echt een troost. Ze komt sowieso in een klas waarin groep 3, 4 en 5 bij elkaar zitten (dat is het systeem daar), iets waar mijn maag ook van omdraait, want dat betekent dat mijn nog-niet-eens-zesjarige, gevoelige meiske bij kinderen van 10 in de klas zit!!
      Nou ja, ook voor jullie geldt: eerst maar lekker vakantie houden straks! Goed weekend!

      Verwijderen
  4. Leuk rokje. Heb je al eens iets geschreven over dat e-book of wil je dat nog eens doen?
    Wat betreft die klassenindeling. Altijd weer spannend en voor leerkrachten enkele weken geleden ook.
    Ik snap het, had het zelf bij (sommige van )mijn kinderen ook. Fijne dag nog, groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk rokje!
    En als het goed is weer je de indeling nu... hoop dat het goed is gekomen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf rokje!! Herkenbaar hoor, het is elk jaar weer spannend, de klassenindeling......hoop voor je dat zo gaat als je het liefst zou willen....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie het even letterlijk vanonder je naaimachine rollen, alsof het zo makkelijk is, terwijl je er toch wat werk aan gehad hebt, heel tof!
    En inderdaad hopelijk pakt het goed uit en krijgt hij een gemotiveerde juf die je zoon helemaal ligt, want dat doet er inderdaad veel toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuk geworden weer!
    En we duimen voor je dat je zoon in een fijne klas komt volgend jaar.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik snap het, zou het ook niet echt leuk vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oei, daar kun je inderdaad aardig nerveus van worden. Ik duim heel hard dat het voor jullie goed uit gaat pakken.
    Leuk rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Ik heb direct het patroontje besteld! Toch al goed nieuws dat hij in de gewone klas terechtkomt, en 30, ja dat is veel zeg! Duimen dat het allemaal vlot gaat. Nu eerst vakantie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé leuk dat je 'm ook hebt besteld, je kunt er alle kanten mee op.
      Inderdaad, we gaan straks eerst genieten van de vakantie en dan zien we wel weer verder. We willen 'm zó graag op een gewone school houden maar als het echt niet anders kan dan gaat ie toch naar de dovenschool.

      Verwijderen
  12. Wauw wat een leuk rokje! Je hebt de slag van het recykleren heel goed te pakken.
    Kan je onbestemde gevoel delen. Hier al net zo met onze kinderen op de basisschool. Ieder jaar moet er weer een leerkracht weg ivm het leerling aantal. Mijn kinderen komen in groep 5/6 en 3/4. Voor de jongste is het in ieder geval met één stabiele leerkracht. Maar voor de oudste(tevens de chaoot)is het een wirwar van leerkrachten, wat voor hem niet goed is, blijkt uit ervaring helaas.
    Fijn weekend,
    X Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken het ja, Christian komt nu dan 'gewoon' in 5 maar wel weer met 2 leerkrachten en die wisseling van de wacht steeds is iets wat niet goed voor 'm is, dat heb ik dit jaar ook weer gemerkt. We kunnen alleen maar lijdzaam toezien en aan de bel trekken als dat nodig mocht zijn. Dit jaar zijn er veel combi-klassen, een 3/4 een 4/5 en een 7/8 en daartussen ook nog gewone groepen. En hopla er staat weer een leerkracht op straat :-(

      Verwijderen
  13. Super rokje meis!
    Serieus je zou echt een waanzinnig leuke kledinglijn kunnen opzetten joh!!!!

    Ik ben niet thuis in schoolgaande kids, maar 30 kids en juffen waar je klaar mee was (bent) .... klinkt niet optimaal :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het eerste.... tja best goed idee....
      en het tweede; nee niks niet optimaal, verre van dat.

      Verwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...